fredag 4 september 2009

Zante

nyss hemkommen till svea rike. kyl och frys är fylld. packningen är upp packad, tvätten är i full gång, lägenheten städad och cola glaset står framför mig. vad hände egentligen?!

okej, resan först då.
eller kanske innebandyn? vi tar innebandyn.
det blev ingen innebandy, hahah. det är alltså träningar måndagar och torsdagar, men tydligen var det ingen som hade bokat hallen på torsdagar, utan bara fått det bekräftat att dom kan använda hallen då. så där stod vi. och jag besviken så hakan hängde ner i backen. men då var det någon som kom på den förtjusande idén att vi skulle ha fyspass. eftersom tiden hade nu gått iväg rätt bra så valde dom att ta den korta (!) rundan till löpning som uppvärmning. jenny var tvär död efter halva, men på nått sätt lyckades hon iaf hyffsat ta sig igenom fyspasset. men fasen så skönt att få vara igång igen! det var en så jävla härlig känsla. och tjejerna i laget är bara så jäkla grymma! trevliga och verkligen välkomnande. träningsvärken ska vi dock inte tala om. den höll i sig i tre (!) dagar!! men det kan bara bli förbättring framöver. känns härligt att se den komma.

resan då? fruktansvärt underbart. jag kan inte med ord beskriva vilken skön resa det var.
det bar som sagt ivåg med min kära mor till den grekiska ön Zakynthos, även kallas Zante, och även känd som sköldpaddsön. Kan tillägga att jag såg inte en sköldpaddsjävel på hela veckan. men men. Vädret var strålande! Som värst skymtade vi 5 moln på lördagen. Annars hade vi mellan 32-36 grader konstant utan vindar. ni kanske kan föreställa er hur sjukt varmt det var? men härligt, oh så fantastiskt härligt härligt! veckan kantades av dykning, en båtutflykt och hyrning av vespa en heldag. dykningen var alldeles underbar, jag kan inte ens beskriva vilken upplevelse det var. vi dök rätt ner genom den så kallade triumfbågen. ner till 18m djup. på vår vänstra sida var en korallvägg rätt upp i ungefär 90grader som vi simmade uppför. där skymtade vi en liten, och nu menar jag liten skreva i väggen, som vi simmade igenom rätt ner igen till 18m djup. skenet från solstrålarna på andra sidan sken igenom skrevan och gav ett så fantastiskt sken i det glasklara ljusblåa havet. det var verkligen helt fantastiskt. andra dyket bar det iväg genom kolsvarta grottor med endast en ficklampas lilla sken. det var så jäkla coolt!! vespfärden då? jo, mamma skapade köbildning genom att köra under (!!!!!) hastighetsbegränsningarna och vi köpte grumme tvättsåpa som smakade vin. eller köpte vi vin som smakade grumme tvättsåpa? svårt att avgöra. gubben var skön iaf! båtfärden då? bar iväg till nått sketet litet vrak på en fruktansvärt vacker strand med ett så turkost vatten att ni aldrig kan föreställa er. varken i thailand, brasilien, malaysia eller indonesien har jag sett sådant vatten!! det var riktigt vackert måste jag erkänna. vi åka som sagt båt och kände inte en vidpustjävel. har aldrig varit med om sådan hetta. det var olidligt! men ändå trevligt på något sätt. torsdagen var vår sista dag och då var det enbart stranden och pressning till max som gällde. Zakynthos i helhet måste jag säga var faktiskt en oerhört charmig liten grekisk ö. fruktansvärt dyrt, men vackert, städat och trevliga människor. torsdagkvällen avslutades med airhockey mot morsan och det vanns med 7-0. storseger med andra ord. sa jag att jag vann minigolfen också? hon var inte så haj på det där med puttningen. andra har ju känsla för sånt! eller nått. det har iaf varit en grym resa, och jag tackar min kära mor för det oerhört trevliga sällskapet, jag har haft en riktigt underbar vecka. tack!

imorgon vankas det fest för hela slanten. tjäppen är på ingång. imorgon blir det hyss mina damer och herrar, var så säkra!


Detta blogginlägg avslutas med veckans budord:
drick inte för mkt nu så du inte kan sola imorgon!


Tack för mig och på återseende.
bilder kommer så småningom upp på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar