torsdag 24 september 2009

celabrations

jag vann nyss 100kr. vilken grej! bara sådär!
är det en ny tävling imorgon ?

det var min kära mor som ringde och sa att hon hade en tävling på g åt mig där jag hade chans att vinna 100kr! jaha, tänkte jag.. nu är det nått omöjligt. reglerna är enkla; lyssna på låten och säg vem det är som sjunger och du har vunnit 100kr. jag spänner öronen för fullt och lyssnar intensivt! låten går igång.. och jag hade spontant gissat på att låten, eller orginalet måste ha gjorts nångång på stenåldern. säg runt 1950-60 talet. jag tycker att jag känner igen rösten, den påminner om någon. sven-ingvars är den första som faler mig i tanken, men jag säger inget utan fortsätter lyssna. efter ett tag faller deet mig in att bakrundsmusiken inte riktigt låter helt rätt. det låter mer som att det är någon hemmagjort kompband, eller nån inspelad slinga som man kan sjunga själv till. Då kommer jag på vem det är. då kommer jag på att för länge länge sen så var min mor och min gudfar hos hans granne och spelade in en massa låtar, till en julfest om jag inte minns fel... och då kom jag alltså på att det var min gudfar som sjöng. inte så konstigt att jag kände igen rösten.

alltid skönt att vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar