tisdag 22 september 2009

järnvägsspår

nu ska jag avslöja en sak för er.
såhär är det; att jag är förmodligen jordens mest morgontrötta människa. jag ställer väckaren på 06:45, kliver upp 07:30 och går iväg påklädd och klar 07:40. ni förstår grejen med att jag tycker om att sova va ? hur som helst, jag tvättar nästan ALDRIG mitt hår på morgonen, jag orkar helt enkelt inte det. då tänker ni säkert att det går ju hur snabbt som helst.. men det gör det inte. om mitt hår får självtorka, så ser jag ut som ett troll. jag har väldigt självlockigt hår och dom kommer fram när det får självtorka. men eftersom jag inte vet hur man stylar till såna lockar så ser jag mer ut som ett troll. därför, brukar jag i princip alltid torka håret med hårtork, och sedan platta till det med plattång. och den proceduren är fruktansvärt jobbig om man är så morgontrött som jag är. och speciellt på sommaren när det är tillräckligt varmt ute, och hårtorken är typ 200grader. det är drygt. men, till saken hör nu, att imorse bröt jag denna morgon ritual (?) med att faktiskt tvätta håret. och dessutom låta det självtorka. när jag nu var i umeå i helgen köpte jag nån creme som ska vara bra för lockarna, så jag tänkte att jag skulle prova det. jag blev dock inte nöjd med resultatet överhuvudtaget. jag är som sagt för dålig på sånt där helt enkelt. men iaf, när jag väl kom till jobbet och hejade på alla osv.. så innan jag ens hade hunnit sätta mig på stolen, så var det 5st som hade kommenterat min frisyr. dom tyckte att det såg ovanligt fint ut och frågade vad jag hade gjort med det. om jag kanske hade varit till frissan igår och kanske till och med färgat det? jag svarade kort och gott att jag helt enkelt hade duschat. och det roliga med det hela är att all färg dessutom åkt bort så jag är snart blond igen.

kontentan? man kanske ska duscha oftare.
I leave it there

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar