onsdag 9 september 2009

att resa, eller att inte resa

Kopierat ur tidningen Amelia och deras "kuddsnack";


Moa: förresten hinner vi med sådant sedan, vi kan göra egna saker när barnen blir vuxna
Gert: Det kan vi inte alls, då kommer barnen bli jätteledsna
Moa: kommer dom ?
Gert: Barn blir alltid ledsna när ens mamma och pappa gör något roligt istället för att vara med dom. Även om barnet är vuxet.
Moa: Menar du att du blir ledsen om din pappa till exempel åker på semester hellre än att ta en fika med dig?
Gert: Jag skulle bli låssas glad för hans skull men egentligen skulle jag känna mig övergiven.
Moa: Du är sjuk.
Gert: Jag är ärlig. Som barn är


Jag säger ju det mamma. sådär är det att vara förälder. jag kommer alltid följa med er på era resor så länge jag lever! annars känner jag mig övergiven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar