måndag 21 september 2009

tillbaks i sthlm.

då var man här igen då. på jobbet, i sthlm.
känns lite trist faktiskt. jag trivs så bra hemma. med familjen, släkten och vännerna. trist att det ska vara så att nästan alla jobb finns i huvudstaden.

har haft en grym helg iaf.
fredagen? det var fest för hela slanten! skulle gå in på fejkat antagningsbesked men kom in på ofejkat dykcertifikat. det är väl bra gjort? jag blev (ö)känd på stället kan man iaf säga.
efterfesten får nog bara 1 av 5 toasts. det var väl inte mkt till fest kanske man kan säga.
lördagen då? den var toppen! var hos moster hela kvällen och njöt. åt gott, spelade spel och bara hade det trevligt med hela släkten.
söndagen? sovdes bort i princip hela dagen. kilade över en sväng till grannen som fyllde 80 och snikade tårta, sen var det soffläge för hela slanten.

grymt kul att träffa johanna igen iaf, så synd att det ska vara så långt mellan gångerna nu för tiden. men det är sånt man får ta. och mina kissemissar, stackars gustav var helt förfallen. öronskabb och tover till tusen. tur att matte kommer hem ibland. pälsen ska rakas och öronen måste behandlas, sen är han som ny igen. och hugo är lika tjock som vanligt. min lilla bus!

nu lär det dröja innan det blir ett öviksbesök igen. har match i princip varje helg framöver så det känns väl sådär.


blir ingen träning ikväll tyvärr då jag varit till kiropraktorn idag. 2cm sne. det ni!


Helgens ord: karoscha banne
det är norrländska. någon som vet vad det betyder ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar