måndag 7 september 2009

big ben

vilken alldeles förtjusande helg jag har haft. tänk om alla helger hade kunnat vart som denna!

lördagen kantades av fest för hela slanten. det var dags för festprissarnas comeback efter sommaruppehållet. kingen bjöd på för förfest, mellanfest och efterfest. förfesten bjöds på puben högbergs för att spana in Zlatans mag(?)mål, och även ett litet mindre kuddkrig utbröt. någon passade även på att ta en välbehövlig powernap. namn behöver ej nämnas. bara att det inte var jag iaf. det viktigaste! huvudfesten var tänkt att tillbringa på fasching, men någon var tydligen lite för sluddrig, vinglig och för full för att komma in. namn behöver ej nämnas. bara att det inte var jag. och för er som ej vet, så behöver man numera läkarintyg på sig till dörrvakterna på puben i korsningen kungsgatan/vasagatan om man gjort illa sig för att komma in. man kan ju inte annat än älska dessa dörrvakter! mitt kära Dubliners var det enda stället i stan som ville ta sig an denna lite för sluddriga pojk, och vi fick iaf avsluta kvällens huvudfest inomhus. Där spelade jag black jack och spelade av bordets alla marker, och barens alla drinkar. vilken lirare jag är! kingen bjöd även på efterfest, dock för en liten mindre folkskara, men ack så trevligt ändå. endast eliten och jag somnade oerhört gott. iaf hemma hos mig. det kanske inte sovdes så himla mkt annars. jag skyller på värmen! mysig kväll var det som sagt med trevligt sällskap. jag förväntar mig en liknande, om inte ännu större fest när jag kommer till umeå. håll i hatten!

söndagen då? började med bio då den sluddriga pojken hade lagt av som artist och inte orkade med gröna lund. mindre sprit nästa gång säger jag! bakisgurun jenny höll sig dock ordentligt fräsch med tanke på omständigheterna. bio var iaf fruktansvärt värdelös. bara så ni vet. District 9 var det vi såg och det enda som var coolt med den var att jag har varit där. annars inget ordinärt. kvällen avslutades på big ben med lite komedi och sedan var det dags för att säga adjö till herrskapet och pallra sig hem till sängen.

det har som sagt varit en alldeles förtjusande helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar