torsdag 24 september 2009

katt

tillbaks till jobbet. jag måste bara berätta 2 saker.

vi har en tjej på vårt kontor som jobbar som säljare. eller tjej och tjej, hon har nog några år på nacken, men man upplever henne inte som gammal, om jag uttrycker mig så. hon är bara så jävla skön! hon kom precis in till mig och skulle kolla lagerstatus på en produkt, då hon helt plötsligt avbryter och tittar på mig och utbrister: men guuuuud vad fint make'ad du är idag jenny! super vackert! och ärlig som jag är så svarar jag: åh, tack så mkt. det är från igår.

vad ni nu måste förstå, så är det ett BIG no no på vårt jobb. här jobbar vi alltså endast med dom finaste produkterna och där chanel t-shirtar kostar 5000kr. man får alltså inte ha dagen-efter-smink. det roliga med det hela är att detta är 4e gången en person på mitt jobb kommenterar mitt smink, när det väl är dagen-efter-smink. det är aldrig någon som kommenterat det när jag precis make'at mig på morgonen eller liknande, utan endast när jag har det dagen efter. det är lite underligt. men lika glad är väl jag för det!

den andra saken är monica. hon är en person som är i mammas ålder. man kan säga äldre. i'll leave it there. och hon har en dotter som är 2 år yngre än mig. ni förstår sammanhanget? hon är så himla go. jag har nångång tidigare nämnt för henne att jag egentligen är super blond, men att jag har färgat det för att jag trivs så bra i brunt hår, och att jag egentligen har jätte lockigt hår, men att jag alltid plattar det. sedan den morgonen jag kom till jobbet och hade det nytvättat, ni vet det jag nämnde i ett tidigare inlägg, så har hon varit helt lyrisk. färgen i mitt hår har ju dessutom i princip försvunnit, och jag har en jätte ljus utväxt där hon nu har upptäckt hur blond jag egentligen är. (till håret alltså). varje dag så påpekar hon febrilt att jag inte får göra nånting med håret. hon förbjuder mig tvärt till att färga det. hon vill så gärna se mig i blont hår. hon ursäktar sig med att hennes dotter också har flyttat hemifrån och att hon nu inte har någon att tjata på, så jag får ta smällen. och van som man är. men hon är lite gullig tycker jag. men ack så besviken hon kommer bli när jag färgar det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar