söndag 23 januari 2011

Dag 06 - Vad är kärlek ?


Så var det dags för sjätte inlägget i följetongen Lär känna mig på 30 dagar,
och det handlar om: Vad är kärlek?

Kärlek. Känn på ordet. k ä r l e k. Det är ett vackert ord tycker jag. Det kan vara något så vackert så att folk överlever pga det, men det kan även vara så fruktansvärt att många tar livet av sig för det. Kärlek är något som är oerhört kraftfullt. Det kan förändra människor totalt, men det kan även förstöra människor totalt. Jag har varit med om dem båda. Jag har nog väldigt många gånger varit så kär i själva kärleken att jag har sökt mig till så fruktansvärt dåliga förhållanden som har förstört mig totalt. Det är en fin gräns det där, när man är kär i kärleken. Det är väldigt svårt att avgöra ibland för man är oftast så himla fast i leken och det är väldigt svårt att ta sig ur den. Som Winnerbäck säger: "Det är så lätt att kasta kärlek, där den så vackert tas emot".

Jag har ännu inte fått uppleva den där fantastiska kärleken som gör att allt annat bara försvinner och man verkligen lever i nuet. Jag tror dock att jag först måste kunna älska mig själv innan någon annan gör det. När jag väl gör det, älskar mig själv, så tror jag också att någon annan kommer göra det.

Kärlek är något vi alla människor behöver för att kunna överleva. Vi klarar oss inte utan den. Jag tror inte ens vi är byggda för att kunna vara utan den. Det kan vara kärlek från många olika håll. Vänner, familj, djur, arbetskollegor, pojk/flickvänner osv.

Vad är då kärlek för mig? Kärlek för mig är mina föräldrar. Det är alla möjliga olika slags djur, speciellt då mina egna. Mina fantastiska vänner som alltid finns där. Det är Lars Winnerbäck som med sina texter har hjälpt mig då kanske kärleken har stjälpt mig. Det är små gester ifrån människor som gör det naturligt, men som kanske betyder mycket för mig. Det är när någon offrar sig själv för någon annans skull. Att Sofie gråter för min skull för att jag ska flytta, det är kärlek för mig.

Jag är en person som rymmer otroligt mycket kärlek och jag längtar till den dagen då jag verkligen får dela med mig av det till någon annan.



Känn en doft av kärleken,
den sveper tyst förbi.
En kort sekund kan allt som lever här,
få känna harmoni.

1 kommentar:

  1. Vackra ord och tankar om kärleken - låt den svepa in och omfamna dig själv - du är allt du söker!

    Your coach....

    SvaraRadera