tisdag 18 januari 2011

Dag 01 – Om mig

Så var det dags för första inlägget i följetongen Lär känna mig på 30 dagar,
och det handlar om: Om mig







Jag vet dock inte riktigt hur man skall beskriva sig själv så att andra får en rättvis bild utav en. Jag kan känna ibland att jag kan vara många olika personer beroende på vem/vilka jag träffar. Såhär skulle nog andra personer beskriva mig:
- lite små kaxig
- tuff
- omtänksam
- stabil
- envis
- orädd
- säker
Om jag nu skulle beskriva mig själv så skulle det se ut som följande:
- stort hjärta
- blyg
- nyfiken
- stark
- humoristisk
- osäker
Det är lite roligt det där faktiskt med att folk alltid har sett mig som en tuff, utåtriktad och orädd tjej. när jag egentligen är och känner mig precis tvärtom. lite som ferdinand, jag trivs bäst under korkeken där jag kan sitta själv och lukta på blommorna. Jag förstår dock andra som tror att jag är precis motsatsen, då jag oftast lägger på en helt annan fasad utåt enbart så att andra inte ska se att jag faktiskt är rätt blyg och inte alls så utåtriktad. Jag älskar dock att prata inför människor, även fast jag är så sjukligt nervös varenda gång så gillar jag att hålla låda som det så vackert kallas. det är inte för inte som jag fick MVG i kursen tala och presentera i gymnasiet. Att folk kallar mig för orädd tror jag hör ihop lite med att jag är så nyfiken av mig. Man lever bara en gång och jag vill absolut inte ångra något under det livet. Är jag nyfiken på något så provar jag på det tills jag upptäcker att det antingen inte var något för mig, eller så vare det. Jag har ett oerhört stort behöv av att hela tiden lära mig nya saker, vad det än kan vara. Se nya miljöer, träffa nya människor, nya arbetsplatser osv. Den kombinationen ihop med att jag egentligen är rätt blyg kan dock bli lite jobbig ibland, men det har funkat hittils. Annars skulle jag nog säga att jag även har ett oerhört stort behov av att känna mig behövd. Att ta hand om människor, hjälpa dem och finnas där för dem. Vare sig det är främlingar, vänner eller familj. Jag har ett oerhört stort och varmt hjärta och ibland vill jag ta alla runtomkring mig i beskydd, även fast några kanske gör mig mer illa än väl. Det är dock något som jag lär mig med tiden, vilka jag borde lägga ner energi på och inte. Detta har artat sig i att jag började jobba hos brottsofferjouren som volontär och jag trivs verkligen med jobbet. Eftersom jag har gått igenom en del själv i mitt liv så vill jag gärna hjälpa andra med mina egna erfarenheter. Detta i sin tur har artat sig i att jag vill jobba som behandlingsassistent, en utbildning som jag även har sökt in till i år. Svaret får jag senast i mitten av juni och jag hoppas på det positiva.
Jag är en människa som älskar djur, att resa och spela innebandy. Det är även mina tre stora intressen här i livet. Just nu är det bara min lilla katt Elvis som jag har, men jag drömmer om att nångång bo på landet med massvis av olika djur.
Dom som känner mig vet även med sig att jag har ett jäkla humör. En riktig humörmänniska med andra ord som ena sekunden kan vara sprudlande glad och andra sekunden vara så arg så att jag ser svart. Jag bli oerhört upprörd för små saker, men det går över lika fort som jag blev upprörd. Jag tycker dock att genom åren så har jag blivit mycket mer ödmjuk än vad jag var tidigare och jag hoppas att även omgivningen har lagt märke till detta. Jag är även en person som över allt annat älskar min familj och släkt och har ett stort behov av att vara nära dem. Jag har ofta prioriterat en hemmakväll med mor och far, än en utekväll med kompisar. Konstigt tycker många men jag har konstigt nog fantastiskt roligt tillsammans med mina föräldrar. Därför tillbringar jag även väldigt mycket tid med dem. Spelkväll tillsammans med dem kommer alltid ligga högt upp på min lista.

Detta var då en liten presentation av mig själv och jag hoppas att den gav en någorlunda rättvis bild av mig iaf. Ni som känner mig får gärna kommentera och hålla med eller emot!


Imorgon följer: Dag 02 – Min första kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar