måndag 19 juli 2010

you've been reaching for the bright light

vilken jäkla helg det blev av allting. det blev ju inte direkt soffan och winnerbäck på hög nivå, snarare något helt annat. ovanligt? nej, men ack så mkt bättre!

efter ett spontant skickat mail till Nimbe, karln som jag har känt nu i nio år men aldrig haft privilegiet att träffa.. fick jag nu träffa. visade sig att han var i sthlm och vi bestämde en fika. jag kan inte ens förklara hur otroligt fantastiskt det var att äntligen få träffa honom. jag har så otroligt mkt att tacka honom för. det blev en lång fika i kungsan och jag tackar nimbe för glassen och frälsningsarmén för lunchen. efter fikat blev det en promenad längs skeppsbrovägen (?) tror jag den heter utanför grand, och sedan fick vi sällskap av hans polare. efter lite surr i solen bar det iväg till skeppsholmen för att träffa Jenny, nimbes tjej som jobbade där som sedan skulle joina oss på kvällen. Kellys blev det och den tillhörande ölen som alltid. klockan visade sig vara halv sex på morgonen när jag äntligen var hemma och la mig för att sova. det var en så fantastiskt rolig kväll och jag är så glad att det blev av. klockan visade sig sedan vara fem på eftermiddagen när jag bestämde mig för att vakna och tvingade upp mig själv. kokade lite makaroner och såg några program på tv och la mig sedan för att sova igen. helt knäckt efter en två dagars. är tydligen inte riktigt min grej nu för tiden.

på fredag åker jag hem igen över helgen för att vara med på ett bröllop. på kvällen är det fest med kalle som gäller och det känns som att det var 100 år sedan. kommer bli hur roligt som helst. känns även skönt att få komma hem en sväng också. efterlängtat!

eftersom jag tydligen bara var vaken 4h igår så drar hårdträningen igång idag istället, men det blir nog fint! så efter jobbet börjar det. vi får se hur det går. känner mig fortfarande i koma.


tack och hej leverpastej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar