måndag 12 juli 2010

dum av dig.

jag har faktiskt haft en helt fantastisk helg. och dessutom utan alkohol vilket känns så jäkla skönt. det behövdes! lördagen med sofie var helt underbar och såna dagar borde det bli fler utav. det var helt fantastiskt väder hela dagen. vi hyrde sån där fula alvedon cyklar, haha, och cyklade runt södermalm, hela långholmen och reimersholme. sedan stannade vi i tanto och käkade lite lunch och tog en iskall cider i solen. fantastiskt var ordet. sedan cyklade vi vidare till en brygga där det blev sol och bad. iaf för mig. sofie vågade inte. haha. jag blev dock tvungen att bada då min ena flipflop blåste ner i vattnet, så jag hade inte mkt till val än att hoppa i och simma efter den. gudarna ska veta att den skon har varit med om mycket äventyr. den har till och med varit försvunnen en vecka i thailand men återfanns sedan. somliga går i trasiga skor och jag kommer aldrig kasta dom där! vi avslutade dagen/kvällen med lite (läs: oerhört) gott thaikäk längs ringvägen och sedan bar det iväg hemåt. helt enkelt en helt fantastiskt dag.

söndagen blev inte som planerad men det fick gå ändå. låg några timmar ensam i parken och sedan blev jag less så jag åkte till skhlm centrum istället och tittade lite i affärer. mina absolut bästa solglasögon knäcktes ju tyvärr på vår cykeltur så nu har operation hitta nya solbrillor påbörjats. känns som att man måste ha ett par till vår resa i september om inte annat.

imorgon hoppas jag på ett kärt återseende av lilla rebecka så ska vi kila till en tatueringsstudio för att se vad priset skulle kunna landa på min eventuellt kommande tatuering. blir spännande. sedan är siktet inställt på lördag, och hoppas då på fint väder så att jag får grönan avklarat. jag har verkligen ett stort sug efter att åka dit så jag hoppas det blir av. då blir det även en femkamp med herr nilsson och vinnaren ska bli jag. sådetså. chansen är ju liten iofs, men man ska alltid drömma har mamma sagt!

just jah. sen så träffade jag ju även fröken molin i fredags. det var faktiskt ett riktigt kärt återseende. så oerhört fördelaktigt. har verkligen saknat våra interna skämt så det var riktigt trevligt faktiskt. får göras om. och absolut en comeback på kajsas!


När allt är miserabelt flyger en ensam drake
Högt över koppartaken, mellanmjölk och handeldvapen
Du är inte en i mängden men jag är en utav dom
Få som inte lämnar dig när färgen flagnar på fasaden
Du måste tro motivet har aldrig matchat ramen
Jag vill se alla sidor, TV:n visar en utav dom
Livet är fult du är fager
Vaken om natten och drömmer på dagen
Jag blir så dum av dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar