måndag 5 juli 2010

en tätort på en slätt.

helgen har varit fantastiskt, det måste jag faktiskt säga. fredagen bjöd på en tur till enköping för att spana in stadsfestivalen och det var topp på alla sätt och vis. Takida öste på, och visst har jags ett bättre konserter med dem men absolut upplevt en bättre publik också. men det var grymt ändå! lördagen bjöd på riktigt hemmamys. först några timmar ute i parken i den strålande solen och sedan låg jag bara hemma i soffan och mös med elvis. riktigt behövligt och kändes som att det var evigheter sen sist. igår så kom mitt besök och även det blev en väldigt lugn kväll med film, lite vin och totalt ägande från mig i yatzy. i en omgång fick jag yatzy tre (!!!) gånger. jag vann och fick utse mitt pris, jo man tackar ja! besöket stannar tills på onsdag och det kommer nog bli hur trevligt som helst.

jag har på senare tid börjat sakna norrland rätt så mkt. jag saknar det där spontana som finns i norr. att man bara åker till någon. man tar cykeln eller bilen och åker och badar och sen hem för en fika. det är trevligt. i sthlm är det bara massa planerande hela tiden. och hur fasen ska man kunna planera fint väder? nej sånt är riktigt trist faktiskt. men man får försöka göra det bästa av situationen helt enkelt! nu går jag mest bara och längtar till den 16e september. det är då det händer.

idag ser det dock rätt mulet ut ute och jag hoppas faktiskt på lite regn så man kan få ner graderna inne i lägenheten några grader iaf. det vore skönt för kommande natt. öppna fönster och fläkt tycks inte hjälpa så himla mkt.

sommaren ser ändå ut att bjuda på en hel del goda saker. den 18e juli är det dags för alex och mig att gå och se melissa horn på mosebacke och det tvekar jag inte en sekund på att det kommer bli mys.

i augusti är det långholmen och winnerbäck med sofie som gäller, vilket också kommer bli oerhört mysigt, och sedan den 7e augusti blir det eventuellt takida igen i sundsvall. vilket jag tror kommer bli så grymt mkt bättre än i enköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar