tisdag 6 juli 2010

money for nothing

det stör mig nå jävulskt att inte ha pengar. nu menar jag inte att jag behöver vara stenrik, men bara att känna att man har pengar. kunna hitta på saker i sommar. åka till göteborg. kanske till kolmården. gå på gatufesten. se takida på norrporten. winnerbäck i långholmen. peace and love. sommarfester. after work på medis. gröna lund. melissa horn på debaser. skansen. osv osv. nu menar jag inte att jag inte kan göra nått utav det där, för det kan jag. men jag måste prioritera. och det suger. sommaren är i princip enda tiden i sverige då man verkligen vill göra saker. ut och se, vara på utflykter, åka till spännande saker. men det går inte. för jag har inte pengar. och det stör mig, nå jävulskt.

jag funderar på att ta en helg bara för mig själv och slösa pengar. bara i ren protest. äta god mat, gå på bio, kanske en sväng på stan. unna mig. tvärsöver. det är jag. men sånt är livet!

när jag börjar känna mig utanför, så backar jag ut ännu mer. jag kan inte rå för det, men sådan är jag. rädslan är tyvärr för stor och då reagerar jag så. jag känner att jag verkligen inte har energi eller tid till att lägga mer tankar på detta än jag redan gjort. jag vill er väl, det hoppas jag ni vet. men jag vill mig själv också väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar