torsdag 8 juli 2010

amarula tree

jag har glömt att berätta en sak. dom oerhört positiva och spontana komplimanger jag fick på vår sommarfest. som fortfarande värmer. det var så kul att få höra det, och speciellt ifrån dom. och speciellt ifrån Kim. Kvällen började ju som sagt med en liten picknick i rålambshovsparken, och när vi alla sitter där så säger Kim helt spontant "Gud vad fint du har sminkat dig Jenny, det ser så himla duktigt gjort ut". Och sedan bara ramlade alla komplimanger in från alla. Och det värmer mig så oerhört mycket. Jag har egentligen alltid varit så oerhört dålig på det. Från början var det Elof som fick sminka mig och sätta upp mitt hår. Men ju fler gånger hon gjorde det, ju mer såg jag på och försökte göra efter. Och med träning kommer färdighet, och tillslut så gick det någorlunda bra iaf. Jag har ju även gått några privatkurser på makeup store och även där fått lite tips och knep. Men ju mer man provar själv dessto mer lär man sig och dessutom vågar. Jag tycker inte alls att jag är duktig idag, jag oerhört mycket kvar att lära... Men det är nog därför jag blir så himla glad också när jag får höra det så spontant ifrån andra, och speciellt ifrån dom på mitt jobb. Som jobbar med detta dagligen!

På lördag har jag kommit på ytterligare en grej sofie och jag ska göra, haha, och det kommer bli grymt. Bara vi hittar som sagt så löser sig allt. haha.

Efter lite surfande igår så upptäckte jag att Melissa Horn var fullbokat på söndagen så det blir inget. Istället hänger jag med Alex på lördagen, och om vädret nu tillåter blir det Gröna Lund för hela slanten. Femkamp ska det bli och jag lovar att spöa dig Alex ;) Sommarkrysset bjuder även på musik den kvällen så det blir toppen. Kvällen fortsätter sedan med några grymma drinkar på något härligt uteställe och jag slår vad om att det hela kommer bli toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar