onsdag 15 december 2010

Tidvis

Vilket kalas det blev igår. i dubbelbemärkelse.

började med att fira av elsir på peppar med present och blev då bjuden på lite champagne. så fördelaktigt! sedan fick jag rusa iväg till BOJs avslutning för detta år. Och dom avslutningarna är inget att leka med. Jag minns hur det blev i somras, och detta toppar kan jag lova. Har nog aldrig druckit så dyr snaps utan att behöva betala. Det är då man borde dricka med måtta. Men hur funkar sånt egentligen?! Pappa du kanske vet... ? Nåväl. Jag fick äntligen äta mitt efterlängtade julbord och det var bra mycket godare än vad jag hade kunnat ana. Det var så fantastiskt gott så jag gick flera vändor. Man hade ju sparat plats för detta i en vecka så. Snapsarna fortsatte dock att komma från bokstavligen alla håll och kanter och helt plötsligt stod det 6st flaskor framför mig. Vilken fräckhet! Ställa alla framför mig på det där viset. Tips från coachen: Norrland rekommenderar jag INTE och fläder var den bästa. så nu vet ni det. drick INTE norrland. för guds skull! Det var iaf en oerhört trevlig kväll fylld med mycket skratt och glädje. Vi ses snart igen mina vänner!

Efter det var det tänkt att jag skulle gå hem, med tanke på att jag inte mådde så bra. Oftast blir det inte som jag har tänkt mig och det blev det inte den här gången heller. En MYCKET trevlig afton, för att sammanfatta det väl.

Man ska heller inte glömma eftermiddagen på jobbet. Tror aldrig jag fått en komplimang som har värmt så mycket av någon annan tidigare. Och när det kommer ifrån henne så kommer det ifrån hjärtat, det vet jag. det kommer jag alltid minnas. för mig betydde det mkt. så tack Annika, för att du tar hand om mig här på jobbet!

När vi ändå är inne på ämnet komplimanger, så tycker jag det är sjukt roligt att höra att någon tycker att jag utstrålar självsäkerhet, när jag förmodligen är den på jorden som har minst utav det. komplimangerna bokstavligen haglade över mig, och med tanke på vilken oerhört stor bristvara det är så var kvällen igår guld värt på många sätt och vis. jag tackar alla som la in sin röst igår.

Dagen idag är som dagen från helvetet. bokstavligen även det. självförvållat säger många, gratis är gott svarar jag. dessvärre. men det var värt det på alla sätt och vis.

Idag kommer jag somna klockan sju och imorgon väntar ny julfest. imorgon. tur det!

Även om dagen idag är från helvetet så lever jag på känslorna från igår. jag kan inte poängtera tillräcklig nog hur oerhört många komplimanger jag fick igår för mitt utseende. har väl aldrig någonsin hänt tidigare. och jag tror ingen förstår hur mkt det betyder för mig heller. även dom kom från alla håll och kanter. faktiskt väldigt oväntade håll och kanter. jag suger i mig allting och tackar å det ödmjukaste ännu en gång för alla vackra ord.




Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar