torsdag 2 december 2010

big city life

folk tror ibland att jag är helt jävla bakom flötet och det får ni mer än gärna tro. ibland kan det ju dock vara så också när det gäller vissa saker, men inte detta. jag kan nog rätt ofta medvetet ge sken av det så att ni ska tro det också. för när det kommer till knipan så fattar jag så mycket mer än ni tror, och era lögner blir bara mer och mer patetiska i mina ögon. att ni sedan tror att jag inte ens genomskådar det, är enbart bara till min fördel. jag borde nästan söka jobb som detektiv. jag har väldigt goda referenser att lämna om det. nåväl. fortsätt om ni vill, jag förstår ändå vad det är ni håller på med.

jag tackar kristoffer å det ödmjukaste för hjälper igår med min iphone. han löste alla mina problem bara i ett naffs! belöning kan hämtas på konstgjutarvägen 55!

idag efter jobbet väntar fika med el maco. känns som att det var evigheter sen vi sågs. vilket det iofs också var. tråkigt som fan faktiskt att det inte händer mer än det gör. nåväl.

så vad händer i helgen då ? ja det ser ut som att det blir skansen på söndag med fröken molin och julmarknad för hela slanten. kan bli mycket trevligt. sedan får vi helt enkelt se vad som händer utöver det. känns som en perfekt helg.




Här är alla lika övergivna
Ensamma, synd om oss
Här går man inte runt och hälsar på
man måste ringa först
man måste boka tid
man måste skynda sig
man måste skärpa sig
man måste komma in
i Stockholm

Det stinker från en pissoar
Det är nån som har somnat där
Det är väl nån som bor där
Han som vankar runt i tunnelbanan
Han är en del av atmosfären
Det är skönt att va i smeten
Det är skönt att känna pulsen
Det är skönt att bo
i Stockholm

Lars Winnerbäck - i Stockholm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar