onsdag 22 december 2010

Home for christmas



Vissa stunder kan det kännas ensamt

om du undrar vad jag tänker på
så jag håller hårt och kryper tätt intill dig
som om hon skulle försvinna då

Vi talar sällan högt om våran framtid
vi talar aldrig högt om det vi har
dina drömmar blir allt svårare att se nu
och mina finns snart inte längre kvar



Om viljan att kliva upp vanligtvis knappt existerar så blir saken inte enklare när det ligger en snygg karl bredvid mig. med andra ord var det både en tung och fantastisk morgon. tack för besöket! ♥

elvis och kattbur går inte så vidare bra ihop dessvärre. och att glömma handduken hemma för att lägga över buren var ett STORT misstag. jag kommer aldrig någonsin glömma den igen. snäll som jag är, för att skona alla andra medpassagerare valde jag att inte åka bussen från St Eriksplan. jag släpade min 15kg tunga väska + en skrikande elvis hela vägen till jobbet. det gör jag heller aldrig om.

För respekt mot personer jag ibland skriver om här i bloggen väljer jag att aldrig skriva ut namn. ibland blir det dock ett dilemma då fler verkar ta åt sig av det jag skriver och tror att det handlar om dem. mitt råd till er är att antingen fortsätta vara sur och tro att det är ni, eller prata med mig om ni har några funderingar som ni vill ha svar på. gör vad fan ni vill med resten.

Nu ska man bara härda ut denna dagen på jobbet och sedan blir det äntligen Norrland. Lägenhetsvisning imorgon och vi håller tummarna att ingen jäkel hinner ta den innan.

Jag kommer sakna min Elsir nu när jag åker hem.



I'll pack my bags
and leave before the sun rises tomorrow
'cause we act more like strangers for each day
That I am here
But I have people close to me
Who never will desert me
Who remind me frequently
What I was like as a child

And so it is a part of my
courageous plan to leave
With a broken heart
Tucked away under my sleeve

I wanna go home for Christmas
Let me go home this year

1 kommentar: