tisdag 7 december 2010

Med ena foten utanför

det blev träningsmatch igår ändå och det var så sjukt roligt! tycker själv att jag gjorde en personligt bra insatts och är väldigt nöjd över den. sen hur matchen slutade tycker jag är ovärt att nämna. jag fick dessutom en utvisning, haha! det roliga med mig är att jag spelar sjukt hårt och fult, fast jag gör det på ett smart sätt så att det inte ser ut att vara så fult. Grejen är, att jag har aldrig någonsin fått en utvisning för det. Under mina 16år som jag spelat innebandy har jag blivit utvisad 3 gånger. 2 gånger för hands och nu igår, 1 gång för nickning. Det kan ju eventuellt ha att göra med mina målvakts gener, att jag gärna vill ta bollen med handen eller nicka undan den som man ibland gör i mål, vad vet jag. men det måste ha sett förjävla roligt ut igår. nåväl, det bjuder jag på! roligt var det iaf att spela.

Vet ni förresten hur fruktansvärt små vissa 12 åringar kan vara? när jag skulle gå in i en närkamp med en liten plutt så var han typ hälften så lång som jag. hur fasen går man in i en närkamp med en sådan?! min ena arm nådde runt hela honom liksom. vid ett tillfälle så satsade tydligen både jag och min backkompis på en närkamp med en liten kille, det visade sig att han smet mellan oss. förstår ni hur liten en sån kille är då?! emellan liksom. sjukt roligt!

imorgon är det två veckor kvar tills jag åker hem. TVÅ VECKOR!!! sen följer en lång och härlig julledighet. och det är massa roliga saker som händer fram tills dess!! elsir fyller år, BOJ har avslutningsmiddag, julbord med jobbet och fest med grabbarna på torsdag. vilket kalas!




För en tystnad mellan väggarna som skar genom cement
Två ögonpar i tomhet från september till advent
För en man som gick till jobbet som om inget hade hänt
För en kvinna som sa "allting är förstört, allt är bränt"

1 kommentar: