torsdag 16 december 2010

Rehab

För någon vecka sedan så sa Emmy, min kollega, till mig att hon gärna ville ha lite tips inför deras kommande Sydafrikaresa. Jag blev så glad så jag skrev i princip 2 A4 sidor. Pga detta blev hon så glad så hon gick och köpte en chokladask som tack. Jag hade lika gärna kunnat köpt en till henne som tack för att jag fick prata om det. Jag vill så otroligt gärna tillbaka dit! Jag älskar det där landet. Deras viner, naturen, stränderna, luften, djuren, gatorna, marknaderna, folket, taxibilarna, shoppingcentren och mina gringos. Sydafrika betydde mycket för mig på många olika sätt. Den resan förändrade hela mig. Missförstå mig rätt, i slutet grät jag i princip varje kväll för att jag ville åka hem, men ett halvår borta för någon som är så otroligt hemmakär som jag, det var jobbigt. Sedan åkte jag ner efter rätt turbulenta omständigheter också, vilket gjorde att det kanske inte var det ultimata egentligen att åka just då. Fast på sätt och vis så vare det ändå. Med tanke på att jag just då verkligen behövde komma bort. Så det jag önskar mig i julklapp är ju såklart en Sydafrika resa. Även om jag nu förstår att jag inte kommer få detta så kan man ju alltid hoppas på att man varit så pass snäll att man kommer få det ändå. Man kan ju alltid hoppas som sagt.

Idag ska vi få vår julklapp från jobbet också. Jag hoppas verkligen att alla är lika duktiga som ifjol och inte avslöjar vad vi får för något. Förra året satt jag och blundade och höll för öronen och sjöng lite tyst för mig själv när alla andra öppnade sina presenter, just för att jag inte ville veta. Det blir även spännande att se vart det bär iväg på julmiddag i år också. I fjol så var det 5 rätters på en italiensk restaurang. Jag hoppas detta årets restaurang bjuder på lika god mat som då.

Igår var jag så trött så jag somnade kl sju. Jag sov alltså 12h inatt och jag skulle kunnat ha fortsatt att sova flera timmar till när väckaren ringde imorse. Jag känner mig fortfarande inte det minsta sugen på alkohol. jag hoppas det är över tills ikväll.

Sedan skulle jag nog uppskatta om du antingen kunde redigera ditt blogginlägg eller ta bort det helt med tanke på att du skrivit ut våra namn. för mig är det skitsamma, det får stå kvar om det är så, men det är ju fler namn inblandade och jag tror nog att den personen skulle uppskatta om du kunde ta bort det. bara en liten poängtering.

Sedan är det bestämt, bara så ni vet. Den 6e mars lämnar jag stockholm för övik. hem till trygga lilla norrland. Jag lämnar denna stad tillsammans med Elsir, och jag betvivlar inte en sekund att vårt äventyr tillsammans kommer vara allt annat än tråkigt. What happens on konstgjutarvägen, stays on konstgjutarvägen. right?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar