fredag 17 december 2010

Julfest

när man möter människorna på mitt jobb, så skulle man nog aldrig kunna tänka sig att det är några festprissar. men ack vad skenet kan bedra. för en gångs skull var det inte jag som vann.

Jag citerar Daniel från morgonmötet då han febrilt bläddrar i sin kalender och tillslut säger: "jag undrar vad jag letar efter..."

Jag ville äta och dom andra ville supa, Ulf köpte tjejdrinkar och lekte macho, Daniel vann pris i fullast vinner och bakisVM, Lotten bygger lego mitt i natten, Annika lägger sig tvärsöver vägen mitt på stureplan och meddelar att hon letade efter något och Veronika tävlar i botten upp med vatten. Vilket gäng!

Kvällen var helt fantastisk och maten hörde till top notch. Jag missade Winnerbäck och Elsir är absolut ingen looser låter Daniel hälsa. Han ber även om ursäkt. Vilken julfest det var!

Jag måste bara ta upp det här igen angående alfapetet jag håller på att spela med Kristoffer. på engelska. Generellt sett, varenda gång jag spelar alfapet så leder jag ALLTID i början. sedan händer något på slutet som sedan gör att jag bokstavligen tok förlorar. vad har jag för strategi i början som bara försvinner längs vägen? varenda gång?! jag förstår inte detta fenomen och önskar gärna en förklaring på detta. så har det alltid varit när jag spelat med mamma också. jag leder i början och sen på slutet förlorar jag med ungefär 40 poängs skillnad. vad fasen händer?! för att jag nu förhoppningsvis ska komma ihåg min nuvarande strategi med Kristoffer så skriver jag upp den här. Jag gör som Kristoffer och lägger ord som egentligen inte finns och hoppas på att dom blev godkända. Sådär. Nu kanske jag inte glömmer bort den.

Imorse köpte jag en liten pringles och en cola på pressbyrån. enbart i förebyggande syfte. det tycks fungera utmärkt!

Nu är det bara 5 dagar kvar tills jag åker hem. känn på orden. fem dagar. f e m dagar. 5.

Idag får jag besök också. där snackar vi fredagsmys!



Du ville bara göra gott men ändå fick du namnet Fröken Svår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar