söndag 1 november 2009

once upon a time

vilken fest. vilken middag. vilket lag.
vilken match. vilken vändning.



Vilken fest
I fredags var det dags. Äntligen! Lagfesten stod i centrum. och vilken fest! vi samlades allihopa hos yvonne och sedan drog det igång. det bjöds på mycket skratt, mycket sång, mycket alkohol och mycket lek. jag blev utsedd till porrtomte, bästa självförtroende och för att ha tagit ihjäl en hamster. det trodde ni inte om mig va? inte jag heller. eftersom inget av dom stämmer. första leken gick ut på att alla skulle skriva en sak om sig själv, som ingen annan visste om. sedan samlades lapparna i en skål och man skulle sedan ta en lapp och gissa vem som skrivit den. alla trodde att jag hade skrivit alla lappar förutom den som jag verkligen skrev. så man kan ju minst sagt säga att jag skrev något som ingen annan visste om. andra leken gick ut på att man skulle säga något positivt om personen till vänster. något som då hade med innebandyn att göra såklart. men till mig sa alla något positivt. kul lek säger jag. det var länge sedan mitt hjärta värmde så mkt iaf. jag fick så många fina ord, och från håll jag minst hade väntat mig. tack säger jag bara! värmland och jag ägde sedan dansgolvet på garbo och det blev en riktigt lyckad kväll. det var länge sedan jag hade så roligt! jag säger bara: hej heeeej, välkommen! tack alla!

Vilken middag
igår var det dags för middag hos damerna ute i vaxholm och det vankades en oerhört god 2rätters middag, trattkantarellsoppa till förrätt och oxfilé med klyftpotatis till middag. mums säger jag bara. kvällen kantades av spännande samtal och jag har numera en egen coach. intressanta reflektioner och vi får se vart det hela bär av. all in säger jag!

Vilket lag, vilken match
Idag var det dags för matchen emot AIK och man kan minst sagt säga att vi var taggade! det låg i luften redan innan matchen. vi har nog aldrig tidigare varit så pepp! det var mkt nervositet, mkt glädje och mkt snack på plan. tyvärr slutade matchen med förlust för vår del, men det kändes faktiskt som att vi gick därifrån med en vinst. vi har aldrig haft sådan spelglädje tidigare. alla berömde alla och vi spelade som ett lag. vi spelade tillsammans. man kan säga att vi är lite som mighty ducks. fula ankor i början men som med tiden tar sig. vi kommer mot slutet, det lovar jag er! vi är på gång.

Vilken vändning.
"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
Lars Winnerbäck - där elden falnar, men fortfarande glöder

sen vet jag inte riktigt vart jag ska börja. jag är verkligen ledsen. jag känner mig så fruktansvärt dum så du kan aldrig ana. det känns verkligen som att jag tvingat fram allting från din sida. att jag har pressat dig på att höra av dig när du egentligen inte velat. att du känt att du måste prata med mig fast du kanske hellre gjort annat. jag tycker du är en fantastisk person, det vet du. och jag har verkligen inga förväntingar alls på nånting och jag hoppas verkligen du förstår min tanke med allting. bara för att jag tycker om dina sms och samtal, så är det verkligen ingenting jag kräver. jag tycker helt enkelt bara om det. för det gör mig glad. och just nu har jag världens klump i magen.

"It's complicated, it always is, that's just the way it goes
Feels like I've waited so long for this, I wonder if it shows?"
David Guetta - when love takes over

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar