fredag 27 november 2009

den gamla goda tiden

jag sitter precis och kollar lite olika hemsidor för Zone produkter då jag ser denna mössa:

och jag kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv.
såna minnen man har till den där mössan! jag kan säga utan att tveka att det var den roligaste tiden hittils i mitt liv. rickards zone mössa. gud så kära jag och elof var i den. haha! det var tider. 7 11 14 17 30. kommer ihåg när grabbarna grus; lunta, tobbe, rickard, såsen och alex var och kollade på alla våra matcher i sundsvall. shit så roligt det var. jag minns speciellt en match, då vi mötte granloholm tror jag, och vi ledde med 5-0 i mitten av första perioden. Precis innan tekning, så vet dom flesta att det är dödstyst i hallen. alla väntar med spänning efter domarens blåsning så matchen kan dra igång igen. och precis då, när det är som tystast, slänger såsen ur sig: Men tjaaaa jenka!!! högt och tydligt. haha. det var så kul, jag skämdes så himla mkt. Sedan kommer jag ihåg en annan match, som var precis innan jul då vi mötte granlo och fick en vinst med 3-2, då jag efter matchen träffade henkesson och fick en julklapp. en vinflaska som var formad som en snögubbe. jag har fortfarande kvar den flaskan faktiskt. och paradiscupen!! för att inte tala om den. när vi gömde oss utanför sundsvall ibks omklädningsrum och tog deras skylt. (dom hade en röd/vit skylt där det stod sundsvall ibk på) den har jag nu hemma hos mig nerstoppad i en låda. och våra bussresor ner till sundsvall, då elof och jag varje gång hälsade oss själva välkomna till sundsvall strax innan ikea. eller att vi alltid käkade på max efter matchen. jag har så himla många minnen med sundsvallsgänget och tiden där nere. jag saknar den tiden så oerhört mycket ibland. trist att det blev som det blev men minnena kommer alltid följa med mig.

1 kommentar:

  1. haha, Jenny! Den var en helt fantastisk underbar tid. Hela innebandytiden har varit hur rolig som helst. Oj, så mycket vi har skrattat. :) Nu fick jag också tillbaka massa minnen när jag läste ditt inlägg. Tänk Erik och Evve, Elin och Henkesson och alla matcher vi har varit på. När Richard och co fixande till frillan inför varje match. Haha! Att Henkesson firade nyår med oss, att grabbarna sov över hos dig under paradiscupen, att vi följde efter dem ner till max och låtsades som att vi inte visste att de var där. Haha.. :) Tänk Lunarstorm, när du och Elin var som mest besatt av siffrorna. Ni skrev till varandra hela tiden och till S-valls grabbarna. Det var tider det! :)

    SvaraRadera