tisdag 10 november 2009

home sweet home

så har man då varit hemma igen. hemma i kära norrland. det var både underbart, samtidigt väldigt jobbigt.

fredagen spenderades iaf hemma med mor och far. direkt jag kom hem så la jag mig i soffan med gustaf i knät. det går inte att beskriva den känslan så bra jag mår då. kvällen var i vanlig ordning. världens godaste middag, postkodmiljonären och sedan spel med vanlig utklassning ifrån mor. precis som det ska vara. och jag skulle kunna välja bort mkt för att varje fredag skulle se ut så. lördagen kantades först av besök från min kära moster med familj och världens godaste smörgåstårta. jag åt en bit (läs: tre gigantiska bitar) och var mkt noga med att andra inte åt lika mkt som mig. haha. sedan på kvällen fick vi besök av Åsa och Zeke och det vart kortspel som vanligt och zeke får alltid dela. han hade det besvärligt med att alltid vara på köpstopp (läs: aldrig). mamma fick två fyrtal och jag ledde varje gång. efter tredje fyrtalet vart alla less och betalade ur sig. det är dock sällsynt att man kan skratta så mkt på en och samma kväll. det går inte med ord att beskriva hur rolig zeke är. söndagen i sig var dock lite jobbigare. det var besök hos mormor och morfar med farsdagstårta och det var väl då man insåg att mormor verkligen är borta. min mormor, den riktiga mormor kommer inte komma tillbaka. och det gör så ont i mig att se hur mamma tar stryk av allting. fruktansvärt ont. det är nästan så att man inte vill hälsa på dom, men så kan man samtidigt inte tänka heller. jag ber iaf till någon där uppe att denna julen inte blir förstörd. då vet jag inte vart jag tar vägen.

sen fick jag iaf världens grymmaste present någonsin av mor och far, och jag tackar ödmjukast! det gäller att vara listig!

på torsdag fyller jag år, och jag hoppas verkligen på besök av jafar och jago på fredagen. det kommer bli lika galet kul som alltid. det var länge sedan vi sågs nu, saknar er grymt mkt!




Jag försöker träffa andra, men det är inte så lätt.
Jag har försökt att tänka bort dig på alla sätt.
Det är dags att lägga på, men att stanna känns så rätt

Och jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut
Lars Winnerbäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar