onsdag 25 november 2009

långa nätter

jag är helt väck på morgonen. totalt borta. imorse kom en av de högsta cheferna från danmark på besök och kommer in och säger glatt hej till mig. jag svarar med att säga hej på engelska. jag hoppas han inte hörde!

inatt har jag funderat mycket på allt och inget. och jag kom faktiskt fram till saker. jag måste sluta bry mig. inte helt och hållet men inte till den grad jag gör nu, det är inte det minsta bra för mig. jag får ge fan i andra helt enkelt, bry mig om dom jag känner bryr sig tillbaka. och nu kommer säkert några bitterfitter och säger att jo, men jag bryr mig ju visst. ja, det gör ni säkert. men det är STOR skillnad på ord och handling. och det är handlingen som bevisar ordens mening. jag får ta och lära mig att vara själv helt enkelt. för jag tror det gör min mindre illa än vad ni andra gör just nu. man kan inte alltid se till sig själv och bara utgå från sig själv. ibland måste man även utgå från andra. man kanske får ta sig själv i kragen ibland och ta ett steg tillbaka, så att någon annan kan få ta ett steg framåt. jag har tagit alldeles för många kliv tillbaka på senaste tiden och nu får det vara slut. jag har inte den energin till att göra det längre, så nu är det som det är.

och om du förstår mig som du säger att du gör, om du förstår hur hemskt det var för mig... så skulle du inte sitta och vara sur på mig nu. när du är den enda jag har att prata med om detta.

jag längtar till helgen iaf. hur det nu än blir med takida så ska jag iaf gå på julmarknad på söndag. sedan ska jag pynta och göra fint hemma. det är ju ändå första advent. det kommer bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar