måndag 23 augusti 2010

you're just a boy

början på helgen var trevlig men slutet var långt ifrån trevligt. fredagen var nog bäst måste jag få säga. bara få ligga hemma med äckligt hår, sunkiga kläder, äta chips och se film i soffan. så jävla mys! på lördagen var det dags för fest och utgång. kan inte påstå att det blev något utav dom faktiskt men tiden hemma hos mig var oerhört trevlig iaf. det ska verkligen sägas! ölspelet har nog aldrig gått så dåligt men på samma gång varit så oerhört roligt. Senare blev det Takida på grönan och ja måste i ärlighetens namn säga att dom sög. Dom valde totalt fel låt till helt fel publik. Dom spelade iofs den låt jag ville att dom skulle spela, men helt fel version. Man kan inte spela en ösig rocklåt till en medelålderns barnfamiljspublik. tror det säger sig själv. dom skulle ha valt den akustiska versionen av låten som är helt fantastiskt vacker, då hade publiken smält kan jag lova. men men. fullast vinner och jag förlorar alltid. så kan man dock sammanfatta helgen.

om man ska sammanfatta det andra läget så kan jag påstå att det suger. jag är tydligen helt dum i huvudet som mår dåligt och får dåligt samvete över en sån grej så nu lägger jag ner det där. jag ska inte ha dåligt samvete över en enda grej till och sedan ska jag inte göra ett jävla skit fram tills att vi åker. jag ska inte shoppa nånting, jag ska inte festa, jag ska bara ligga hemma i soffan och tycka att livet är underbart. ni tycker att jag ska prata med er om det är något, men själva tycker ni en jäkla massa och inte säger ett knyst. ni valde iaf helt jävla fel tillfälle att säga något på nu. om man ringer och gråter, så kastar man inte över mer. det gör man bara inte! ni kanske förstår nu varför jag i vanliga fall har så svårt för att berätta för er om något är fel.

jag har inte sovit en endaste minut inatt och ikväll är det 2h träning. det lär ju gå fint. eller kanske inte! hade ju iaf varit trevligt om nånting gick vägen.






Jag vet vad som måste göras
Ända sitter jag kvar här
I ett sista kapitel som jag har förälskat mig i

Jag försöker att strida mot känslan
Men den är rädd och den spelar ett spel nu
Jag får för mig att jag kan va kvar men vet inte hur

Men jag vet att jag döljer en sanning
Att väntan inte leder nånstans
Jag vet att måste ta steget ur vår sista dans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar