torsdag 5 augusti 2010

Den vinner som är trägen

inatt har jag faktiskt fått några timmars sömn vilket faktiskt känns idag. kroppen börjar återhämta sig lite och jag känner mig faktiskt lite piggare. idag efter jobbet ska jag träffa rebecka och ta en tur till lilla gatan för att spana in min nya eventuella tatuering. allt handlar om priset såklart!

det enda jag ser framemot just nu är winnerbäck konserten på söndag. dom säger att det ska regna, men vad gör det? winnerbäck kommer göra allt fantastiskt ändå. det är jag helt säker på. jag ser framemot att få höra dom underbara tonerna från Elegi, Elden och Jag får liksom ingen ordning. sen kan man såklart hoppas på andra låtar, men chansen att han spelar dom tror jag tyvärr är liten. men på söndag gäller det alltså!

jag har förrresten glömt att berätta att jag har vunnit två biljetter till trollkarlen och hans lärling. haha. NRJ hade en tävling här på FB, där man skulle skriva en motivering varför man skulle vinna. min löd: "jag jobbar hela fucking sommaren då knappen och hakim har semester, behöver jag säga mer?" och på den härligt positiva kommentaren vann jag alltså två biobiljetter. trevligt må jag säga!

undervattenskamera till dykningen i galapagos är fixad iaf och det känns nice. företaget jag skall dyka med har det till uthyrning och det känns som att det kan vara värt att ha en kamera med när man eventuellt möter en stor hammarhaj. eller en stor rocka. jag har ju faktiskt träffat på en rocka tidigare som hade ungefär 4-5m i vingbredd, en liten rocka med andra ord... men ack så jäkla häftigt. 5m är ungefär en halvlyktstolpe. bara så att ni skall få lite perspektiv.

helgen är fortfarande oplanerad då alex ännu en gång inte kunde träffas, så vi får se vad denna helg har att erbjuda. känns på ett sätt skönt att inte ha något planerat, även om jag hade sett framemot ett besök.

och det jag egentligen skulle skriva i det här inlägget som tydligen blev mkt längre, var att jag igår la in en annons på blocket om min lägenhet. jag blev så less men tänkte att jag får ge även det en chans. då björnsbytare inte gav något. och tydligen så verkar det ha gett något iaf. jag hade redan två svar imorse. den ena var nästan för bra för att vara sann. NÄSTAN.

- en lägenhet på 45kwm, 1,5, nyrenoverad, helkaklat badrum med badkar OCH tvättmaskin (!!!), stort kök och egen uteplats (!!!)... men.... den låg i handen. min första tanke var: vart fan ligger handen?! men tydligen tog det bara 24min in till t-centralen och enbart 34min till mitt jobb. så det är ju iofs helt okej.. men problemet är ju när man går ut på kvällarna och festar. just enkelheten att kunna ta t-banan eller taxi hem. men jag ska fundera iaf.

andra lägenheten var en etta på 35 kwm, parkettgolv, balkong och låg precis vid t-banan i sundbyberg. det lät faktiskt riktigt bra. dels en egen balkong och dels skulle det bara ta som längst 25min att ta sig till jobbet.

vi får se helt enkelt vad det blir av det hela men jag hoppas på något bra. hyrorna låg på 3000 vilket betyder halva min hyra idag. skulle vara OERHÖRT skönt!!



Mina vänner säger: "Vakna upp

Och sluta tänk på det"
Men vad vet dom? Nu är nån annan än jag närmare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar