tisdag 10 augusti 2010

tönt sverige

så fort nånting händer ska allting totalförbjudas, och jag tycker det är så jävla töntigt. nu får folk skrika och gapa hur mkt ni vill på min åsikt men jag tycker det är sjukt jävla töntigt. en hund attackerar en kvinna - vissa hundraser skall totalförbjudas. minkar missköts på en farm - pälsdjursuppfödning ska totalförbjudas. seriöst?! att en hund attackerar en kvinna beror på ägaren. INTE för att den är en speciell ras. Det beror på hur man föder upp hunden, hur man handskas med den, vad man lär den osv osv. nej då ska allting totalförbjudas. så jävla töntigt. sen avslöjas det att minkar, grisar, höns eller vad det nu kan vara missköts och då ska allting stängas ner eller totalförbjudas. varför?! varför bara inte ändra rutiner eller tillföra nya lagar istället för att totalförbjuda allting? varför inte ha en person, en inspektör, som några gånger per månad kommer och tittar efter så att allting går rätt till? så att minkarna, grisarna, hönsen eller vad det nu kan vara sköts på rätt sätt, har rätt storlek på bur/inhängnad eller liknande? lite ungefär som djurpolisen i USA. missköter man ett djur så kan man hamna i fängelse och så ska det fan vara tycker jag. att totalförbjuda något är ingen lösning på saker och ting. fjantsverige. missförstå mig rätt, jag tycker såklart att det är HEMSKT med dom här minkarna nu som har missköts, men att totalförbjuda är som sagt ingen lösning tycker jag.

ensam på jobbet igen. sjukt trist och bara helt värdelöst. ska ta mig ut till lidingö senare och försöka hitta till gården också. det är tänkt att jag ska ta mig genom ett bostadsområde på 1km från stationen jag kliver av till gården. det är som gjort för jenny persson att gå vilse. lycka till säger jag bara!

imorgon är det gratis bio med fröken molin som gäller. gratis är gott. eventuellt hinns en fika med el maco med också. som typ aldrig blir av. haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar