onsdag 4 augusti 2010

Where I am today

Idag slog det mig efter ett samtal med mamma, att vi kommer göra en helvetes flygresa nu när vi åker. Jag har nog inte riktigt tänkt på hur fruktansvärt dryg den kommer vara. Normalt sett, så är jag van att vi flyger över natten då vi åkt till asien och kanske en 12h flygresa till bangkok för att sedan göra en sista flygresa till den slutliga destinationen. Och en sådan resa går suveränt bra för mig. Jag sover som ett litet barn i flygplan så jag brukar sova större delen av resan. Men nu vet jag inte riktigt vad vi gett oss in på. Låt mig förklara:

* sthlm-london avg 09:20, ankomst 11:00. 2h,40min
* london-miami avg 13:40, ankomst 17:50. 9h, 10min
(6h väntetid!!!)
* miami-lima avg 23:50, ankomst 04:45. 5h, 55min
(5h väntetid!!!)
* lima-cuzco avg 10:10, ankomst 11:30. 1h,20min

Och detta är alltså bara ditresan. förstår ni grejen??!! Jag önskar att det fanns nått piller som bara sövde ner mig under hela resan så man slapp skiten. det kommer vara värsta resan någonsin, flygnings sett. (om man nu kan säga så). men målet kommer ju å andra sidan troligtvis vara det bästa någonsin också. så på nått sätt kanske man kan klara av det om man ser det så. första turen kommer jag garanterat sova. men det är från miami värsta biten börjar. jag får ladda upp med musik, kortlek och böcker. eller helt enkelt bara förjävla mkt alkohol. tänk och vara full konstant under den där resan. det hade varit något. och sedan få tugga kokablad när man väl är framme! haha. vilken resa DET hade varit!


för övrigt så håller jag på att bli galen. på typ allt. jag kan inte byta lägenhet för det är ingen som vill ha den eftersom det är en etta och den är för dyr. jag kan inte köpa lägenhet för jag får inget lån eftersom jag har för hög hyra och för liten inkomst. jag kan inte bo tillsammans med någon okänd pga mina sömnproblem. det här går verkligen inte att lösa. det är bara att sitta ner på sin feta rumpa och vackert vänta. tills någon där uppe tycker det är dags och ger mig ett tillfälle att antningen byta eller köpa. men jag pallar inte. jag hatar att behöva vara beroende av mor och far och varje månad känna att ingenting räcker till. jag måste HELA tiden tänka på vad jag köper för jag har aldrig pengar. det här gör mig seriöst galen. och jag vill heller inte byta jobb, där man går på osäkerheten igen att vara tillsvidareanställd och kanske med ett jobb jag inte alls trivs med. pest eller kolera typ. baah. en resa just nu känns OERHÖRT fint, trots en helvetisk flygresa.


förut var jag schitzofren, men vi mår bra nu!



Stackars hon som flyter med
som aldrig lärde sig ta sats
Hon som ägna all sin tid
åt nåt hon inte ville bli
för det var bara där det fanns en plats

Stackars den som inte bryr sig
Stackars dom som aldrig tyr sig
till andra än sig själva
och stackars fåglarna i bur

Och stackars dom som stänger in sig
hundra dagar utan heder
Ja stackars dom som lever så
stackars dom som tittar på
hur märkligt kan man må

1 kommentar:

  1. Bra skrivet tjejen! Förut var jag schizofren, men vi mår bra nu- klockren!! : ) Fin dikt oxå!

    SvaraRadera