fredag 20 augusti 2010

skymningen är tidlös vacker

till att börja med så kan jag säga att jag inte får byta min lägenhet vilket betyder att jag är fast. hur jag än gör så blir det inte bra. även om jag nu får en slant av mina underbara föräldrar varje månad, så är det inte direkt så att jag går ut och shoppar för dom med gott samvete. så nu kommer jag må pissigt över både hög hyra och att jag gör av med mamma och pappas pengar. moment 22 kallar jag det här. det suger!!!!

men från det ena till det andra och det sämre till det bättre, så har jag bokat nästa veckas hemresa. klappat och klart! jag flyger på torsdag kväll till umeå och blir hämtad där. helt perfekt! får jag även sovmorgon på fredag och en chans att besöka stadens gator och torg, perfekt! jag längtar till mammas mat. och spelkvällar!

och från det bättre till det ännu bättre så kan bara härmed meddela att operation "övertala mamma om att hilton är bäst" blev lyckad!! operationen är avslutad och gladast är nog räven! Hilton here I come! kommer bli fantastiskt för oss alla! mamma får sin balkong, pappa får sin gratis morgontidning och jag får frukost buffé på hilton. alla nöjda och glada! 27 dagar kvar nu.

och till en fantastisk sak, imorgon är det takida! oh, jag bara hoppas att dom spelar den låt jag vill höra. jag verkligen hoppas!!




Och det är svårt, att tassa på den folkhemska skaran
Varje torn du bygger upp ska nån annan rasa ner
Nån idiot som bara ser sin chans ska ta den
Vem som helst kan avge tomma löften,
och göra hål där de lovar och svär
Det är lätt att hålla käften, och svårare att säga som det är


Du är min vän, och stormarna i vår blir våra bröder
Våra fäder tacklar av nu, världen är vår
Där elden falnar men fortfarande glöder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar