onsdag 11 augusti 2010

högt över koppartaken

igår var det dags för sommarkonferensen. det var inte min tur att vara med den här gången, men jag var iaf inbjuden till middagen. dagen började iaf med totalt kaos på jobbet. jag satt KONSTANT i telefonen kändes det som. ringde det inte på kundtjänst så var det på växeln, och ringde det inte där så ringde det på dörren typ. helt galet. men dagen tog slut tillslut iaf och det bar iväg mot lidingö. det var dock väldigt nära att resan höll på att sluta i ropsten, men tok ska ha tur. någon lidingöbana har jag aldrig åkt i hela mitt liv så jag höll inte ens på att hitta var den var, men efter mkt om och men fick jag syn på den och han nätt och jämt med den. sedan bar det iväg. tjusningen med denna fantastiska farkost är att dom inte ens säger vad nästa stopp är eller var den stannar. sedan är det som så att det inte ens är skyltat vid stoppen vad det är för stopp. så man har inte den blekaste aning om vart man är. fantastiskt för en vilsen norrlänning i storstan. på ren chansning hoppade jag av och för första gången någonsin hade jag tur att det blev rätt och jag kom tillslut fram till en utav dom mest vackra platser i sthlm jag någonsin skådat. vädret gjorde kanske sitt också men det var så otroligt vackert där. jag satte mig ner med gänget vid ett stort runt fint stenbord i en mysig liten trädgård uppe på ett berg med utsikt över sthlms skärgård och blev serverad en liten flaska champagne och en chokladask. mycket trevligt! ni kan inte ens föreställa er hur fint det var. sedan fortsatte kvällen med oerhört god mat, mycket vin och mycket prat. en fantastiskt trevlig kväll med ett så himla skönt gäng. det är bra att man ibland blir påmind om varför man håller sig kvar på detta jobb, och igår var verkligen en utav anledningarna. att jag sedan får massvis med komplimanger om min sminkning från två av våra säljare som dessutom jobbar med chanel och dessutom är makeupartister är för mig oerhört stort. fruktansvärt stort för mig faktiskt och det gjorde hela min kväll. runt kvart i två var jag hemma i säng och jag slocknade på en gång.

idag är det tänkt att det ska bli bio med fröken molin, men det är tveksamt. den börjar kl 21 och jag vette sjutton om jag verkligen pallar det. men vi får se helt enkelt.

jag bjuder på en bild från igår. nu syns det iofs inte så bra men jag använde mörkbrun skugga på nedre fransraden och sminkade mig i gröna färger som matchade mitt linne på ögonlocket. och mina ögon blir oerhört gröna av det, men tydligen så blev dom oerhört blåa bara för det på bilden men jag antar att det var ljuset :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar