tisdag 3 augusti 2010

att fånga en fjäril

inatt var det några rånare utanför min lägenhet. möjligtvis några mördare kan det också ha varit. jag är helt säker!!

jag vaknade runt tre, halv fyra tiden inatt av att en bil kommer farandes i en sjukt hög hastighet och svänger in på min gata så att det gnisslar till sådär riktigt högt om däcken. sedan stannar bilen, låter som att det är en skåpbil och två män springer ut. det hör jag på stegen. efter ett litet tag kommer en andra bil farandes i lika hög hastighet och nu tänker jag att snart smäller det. snart kraschar dom eller kör rätt in i huset. kanske kommer dom skjuta någon. snart smäller det iaf! men det gjorde det aldrig. efter en stund så kommer dom två männen som gick in ut och hoppar in i någon av bilarna och båda bilarna ger sig av lika snabbt som dom kom. jag tänkte att jag skulle kliva upp och titta ut för att ta signalement. men tänk om dom skulle se mig och skjuta mig på fläcken! eller kanske komma tillbaka för att tysta mig?! men tänker oerhört rationellt kl tre på natten kan jag lova er. men jag vågade inte kliva upp. elvis och jag gömde oss under täcket och sen sov jag inget mer den natten.

behöver jag ens säga att jag är död på jobbet idag?
jag undrar vad det egentligen var för något.

jag har nog sett för många beck filmer.




Så kan vi sjunga tillsammans om en längtan som aldrig blir still
för alla oss som aldrig vet vad vi vill
Det finns en sång och en dröm
om en lycka så öm
för oss som alltid ska till
att fånga en fjäril

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar