måndag 9 augusti 2010

såpbubblor

så var helgen över och jag måste säga att den överraskade.
fredagen var helt fantastisk! efter jobbet åkte jag in mot stan och hälsade på rebecka på hennes jobb. verkligen super fint och fräscht! sedan drog vi iväg upp mot vallentuna och jag kände mig genast som hemma i den lilla byn. mat, chips och annat tilltugg inhandlades och vi mötte upp victoria. resten av kvällen tillbringades på rebeckas lilla balkong i den varma kvällssolen med grym musik och bara helt fantastiskt sällskap. var så mysigt att bara sitta och snacka, dricka lite vin och bara vara. det måste verkligen göras om!

Äntligen var det dags. som jag hade längtat! Sofie kom till mig runt sex tiden och några glas vin hanns med innan det bar iväg. till gullmarsplan. där jag kom på att jag glömt biljetter. igen! fick en deja vu av enköping där, men vi tog en taxi hem och vidare mot långholmen. hade sån grym chaufför som gav oss ett riktigt kompispris så det kändes absolut värt det. väl framme så var det fruktansvärt mkt folk, och fruktansvärt mkt lera. dom bar ut träskivor konstant för att försöka täcka dom värsta lerområdena men var det inte det lättaste. vi slog oss ner vid baren iaf och drack lite cider innan det var dags för oss att tränga oss framåt. vi avundades dom smarta jävlarna som hade stövlar med sig, men så fort winnerbäck började spela så glömdes leran bort. och det var så mkt bättre än vad jag hoppats på! han spelade alla mina låtar som jag hade önskat, till och med dom jag verkligen trodde att han inte skulle spela. det blev elden, en tätort på en slätt, du hade tid, söndermarken, om du lämnade mig nu, jag får liksom ingen ordning m.fl. och framförallt elegi. både jag och sofie bölande som nå småbarn utan paket på julafton. det var så vackert. stämningen som blir i publiken när han spelar en sådan låt är oslagbar. jag önskar att alla fick uppleva sånt! konserten avslutades med ett fantastiskt fyrverkeri och kvällen var fulländad! tur i oturen hade det varit uppehåll under hela tiden som han spelade men på slutet av sista liten öppnade himlen sig och regnet öste ner. när jag väl kom hem kunde jag krama vatten ur linnet som jag haft på mig UNDER jackan. allt i väskan hade förstörts, till och med min handsfree. men det är väl sånt man får ta antar jag.

måste bara påpeka en sak ang listiga räven. man får ju inte ha med sig alkohol in på området, men det fixade jag ändå! jag har ett hål i min innerficka på väskan, så jag stoppade ner en flaska där med vin och la ner en stor hårspray i väskan. så när dom kände på väskan och kände flaskan, så öppnade jag väskan och dom upptäckte hårsprayen. dom ursäktade sig och jag fick gå in. det gäller ju att vara listig. rutinerad, väljer jag att kalla det.

idag blir det fika med el maco efter jobbet och sedan bär det iväg till högdalen med rebecka för att kolla tatueringen. kommer bli great!

idag är eva och monica tillbaka på jobbet. det känns som att dom varit borta en evighet. dom ska verkligen känna sig oerhört välkomna tillbaka!!



När det blir varma sommardar
Kom ihåg mig då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar