måndag 1 mars 2010

secondhand serenade

mamma ville inte att jag skulle börja gå på gatan eller sälja knark. så jag får väl skippa den biten då. men jag håller fortfarande på att fnula hur jag ska kunna köpa en katt. men när rätt kisse till rätt pris dyker upp så kommer jag köpa den.

jag har iaf fått ordning på det mesta i lägenheten nu. bara lite tavlor som ska fixas och sedan datorn. ska försöka göra det till helgen. har som inte funnits så mkt tid över, har bara varit en himla massa innebandy. men jag klagar absolut inte, för jag mår som bäst när jag får spela!

helgen då? ja fredagstanken var ju att få till en lugn spelkväll hemma hos mig med lite tillhörande vin och gott sällskap. och det gick väl inte riktigt som det var tänkt. eller iofs, det blev en spelkväll med gott sällskap och lite vin. men det är just det som är det skumma. att det blev lite vin. med betoning på lite. som dom flesta vet så är jag en sån som behöver sjuka mängder alkohol för att ens bli full. men i fredags drack jag två flaskor vin med oerhört låg procenthalt och fick till en så jävla karatefylla. alltså jag blev aprak kan man säga. på typ ingenting. jag förstår verkligen inte. hur gick det till? vem spetsade?! vi hade iaf grymt roligt och jag ägde på att nynna. bara så ni vet. jag kunde typ alla låtar. tycker filip kan skämmas som inte kunde den blomstertid nu kommer. det är väl typ obligatorisk närvaro på att sjunga den på skolavslutningar?! nåväl. det blev en sen natt, eller tidig morgon för den delen men oerhört trevligt hade vi!

lördagen ägnades till min obligatoriska bakis soffdag med oerhört mysigt sällskap på kvällen. kanske görs om redan på onsdag, får se om planerna blir av.

igår var det matchdax igen och denna gången var det bortamatch mot aik. 30min innan match hade vi ingen tränare, ingen målvakt och ingen målvaktsutrustning. aik var dock så snälla så vi fick låna en bil av dom för att åka och hämta kläderna men tränaren och antalet avbytare lyste med sin frånvaro. vi spelade en hel match med en avbytare men gjorde en riktigt bra insats ändå. dödens match kallade vi den. kan säga att det inte är speciell lätt att spela med bara en avbytare. snarare dödens död. därav namnet: dödens match. men det var några tappra hjältar som klev av planen tillslut och vi tackade varandra för en grym insats.

denna vecka kantas av ännu mera innebandy då jag skall fortsätta med att provträna med mina nya lag så vi får se hur det går. på onsdag blir det eventuellt olearys med öl och fotboll. jag hoppas det blir av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar