onsdag 24 mars 2010

never alone always alone

även om allting egentligen inte är bra, och även om tankarna på dom speciella sakerna kommer tillbaks ibland så känns det lite mer avlägset för stunden. det känns skönt på något sätt. och för tillfället är det tack vare elvis. denna lilla filur har tagit mitt hjärta med storm. han är så otroligt söt och go, och han ger mig så mycket kärlek. så mycket glädje och närhet. ja, enligt många är det "bara" en katt, men för mig har djur alltid gett mig otroligt mycket. jag har alltid älskat djur sedan jag var liten och det är en av få saker som verkligen ger mig 100% ren och genuin glädje. första gången jag fick uppfylla min dröm att klappa en geopard så grät jag av lycka. den känslan var så otroligt häftig. Elvis kommer förgylla min tillvaro oerhört mycket och jag ser redan nu vilken otroligt bra investering jag gjorde. en bra investering för mig själv helt enkelt. Elvis älskar alla och alla älskar elvis. en speciell liten kattunge är det, och ni är alla varmt välkomna att hälsa på honom. meddela innan bara så bjuder jag på fika också!

han verkar dock ha en väckare inuti sig som varje morgon väcker mig kvart över sex med en puss på kinden. hur sött det än är så hoppas jag verkligen att hans väckare, liksom min väckare, stängs av under helgen. då vore det en riktigt bra kisse!

på fredag bär det iväg ner till danmark och jag börjar ana ugglor under mossen. jag har hela tiden varit inställd på att det kommer att bli ett bra möte, men med tanke på att jag inte har haft mitt möte med chefen ännu så kan det där mötet sluta hur som helst. shopen kommer iaf att hållas öppen så jag kommer ju iaf få en ljuspunkt under den där resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar