måndag 29 mars 2010

Be somebody

Så var helgen förbi och den gick i lugnets tecken. Fredagen tillbringades i Danmark med möten och shoppen, kanske alldeles för lite tid på den sistnämnda men det är sånt som händer. blir trevligt när allting kommer hit och man får se vad man har köpt. mötena gick väl kanske sisådär. svårt att prata med någon som inte lyssnar. har ni provat det någon gång? totalt menlöst. vi får se hur det blir framöver helt enkelt.

på lördagen hade vi i Kista våran säsongsavslutning. Det var sista matchen mot serieledarna som gällde. och vilken match det blev. haha. jag har nog aldrig spelat en så rolig match nångång. det gäller ju att göra det bästa av situationen och nog gjorde vi det alltid. värmland och jag hittade på en lek under matchen. något slags poängsystem, och vinnaren skulle bjuda den andra på en öl på nästa fest. poängsystemet såg ut såhär:

Slag på spelare: + 5p
Frislag emot oss: - 5p
Frislag med oss: + 5p
Spelare över sarg: +10p
Utvisning, nackdel för oss: -10p
Utvisning, fördel för oss: +10p
Mål: + 3000p

Jag fick till en spelare över sarg +10, och två frislag med oss +10, så jag hamnade på total 20p. Vi insåg efter ett tag att vi hade alldeles för många slag på spelare så det gick helt enkelt inte att räkna. Linda hamnade även på samma totalsumma så det blev oavgjort. vi får helt enkelt bjuda varandra på en öl på avslutningsfesten som kommer hållas den 23e april. vilken fest det kommer att bli! och som ni själva kanske räknade ut så gjorde ingen utav oss mål. ingen i hela laget faktiskt. haha.

på söndagen var det dags för bio med el maco och nu vill jag ha en drake. vi såg draktränaren i 3D och vilken fantastisk film. jag älskar ju iofs Disney också så det kan ju ha att göra med det, men jag tycker den var riktigt bra. en drake ska jag nu införskaffa mig! sedan bar det iväg på söndagens äventyr, en vilsen norrlänning i storstan kan man kalla det. det blev en tur och retur globen-brommaplan-spånga station-solvalla-zooaffär. Jag hade noll koll på vart jag ens befann mig när jag väl var framme fast jag varit där tidigare. tur man har gps. den äldre modellen. jag ska nog ta och skaffa mig en ny mobil snart så jag har gps av den nyare modellen. kanske den äldre modellen blir glad att slippa också. haha.

på torsdag bär det iväg hem till norr igen och denna gång för en längre stund. iaf tills på måndagen. elvis följer också med och det blir spännande att se hur hugo och gustav tar hans besök som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar