tisdag 30 mars 2010

the pride is not broken

igår blev verkligen ingenting som planerat, men det blev nog bra ändå. elvis och jag fick helt enkelt underhålla varandra. och ikväll hoppas vi på det bästa. jag har lagt ut en annons om min dator på blocket och haft väldigt många intresserade, ikväll kommer en tjej över för att titta på den och jag hoppas verkligen hon tar den. ibland känns köparen helt enkelt bara rätt. och imorgon kommer en annan tjej över för att titta på skrivbordet och stolen, känns också sjukt rätt så jag hoppas att hon tar hem skiten.

för er som inte har sett 1kg mjöl så kan jag varmt rekommendera det. kändes lite som det igår.
- vad får det lov att vara idag som idag som idag som idag?
- jo herrn, jag skulle faktiskt vilja ha, 1kg dator.
- 1kg dator? och dååå fåååår duuuu; en plattskärm, ett tangentbord och en trådlös mus!

många människor ska man stöta på här i livet, och väldigt många ska man även lämna bakom sig. det gör fruktansvärt ont att inse att någon som man värderat oerhört högt i livet, kunnat gjort så mkt för, och hjälpt så mkt... bara pissar på en för att sedan gå sin väg. att inse att den personen inte ens värderat en. det gör så jäkla ont. självklart går man sin väg med huvudet högt, men visst fan är man ledsen. klart man är besviken, arg och totalt oförstådd om vad som egentligen hände. när slutade man att se? man kanske inte ens ville det. man kanske blundade längs vägen för det som skulle komma. från och med nu kommer jag värdera er lika mkt som ni värderar mig. det kanske till och med blir precis lika lågt.

men till något mycket vackrare; de vänner som jag verkligen vet till 100% har värderat mig precis lika högt som jag värderat er. och där jag verkligen har fått uppskattning tillbaka, och inte bara ha fått ge. Till Ida, till Martin, till Sofie och till Marcus. Ni är underbara individer och sprider kärlek på ert alldeles egna lilla sätt. Jag kan inte med ord förklara min kärlek till er eller hur otroligt glad jag är att jag faktiskt har er vid min sida, för fasen vad ni står bredvid mig. vi tar hand om varandra och vi finns där för varandra. vackrare vänskap kan man inte hitta. vare sig den är ny eller gammal, den är lika vacker ändå. Det är så små saker som kan betyda så otroligt mycket för mig. bara en liten gest. som att bjuda mig på en utgång när jag inte hade inte råd, jag har aldrig varit med om det. eller nykter som onykter berätta vilken fin vän jag är. eller när som helst ställa upp och ta hand om mig när jag fallit isär för att samtidigt hjälpa mig upp. ni är så fina allihopa och jag är glad att min väg har korsat eran. tack!



Cause you've been cheating and it hurts me more than you will ever know
And if it ain't positive vibrations, baby, than I'll have to go
Consider that the terrible silence
Feels better than it does when we talk
We cannot win, Let's not begin

My friends they talk about it and they said
- Oh no, man, can't belive that's true
They couldn't belive that shit about you
- It don't seem like the stuff she would do
Wait a minute baby, listen up now
I've been mistreated, I can mistreat too

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar