onsdag 3 november 2010

OneRepublic

Imorse tänkte jag på fullaste allvar stanna hemma. Jag såg skräckinjagande ut. Jag jämförde mitt utseende med den gång då jag var 5 år och cyklade rätt in i en öppen bildörr med höghastighet. jag minns än idag vilken gigantisk fläskläpp jag hade då. fast imorse hade jag två. mina läppar har nog aldrig någonsin varit så uppsvulla som dom var imorse pga munsår.. det var fruktansvärt. många tycker att man gör en så stor grej om att man har munsår, men så säger jag: sluta lyssna då! för det ÄR en stor grej för mig. har man det inte själv så kan man inte förstå känslan. det är fruktansvärt. jag jämför det med att killar inte kan förstå sig på tjejers mensvärk. det här är liknande. ALLT man känner är sitt munsår. hela jag är ett enda stort munsår och man tror att alla ser det. många av fallen behöver det inte ens synas för andra, men det KÄNSLAN av att det gör det som är jobbig. nåväl, nu gör det iaf sjukt ont också. så pass ont att jag knappt kan prata. inte skratta heller för den delen. det går sådär om jag får säga det själv. ikväll är det match också, spännande! jag får slå med klubban eller något liknande så dom hör vart jag är. jag hoppas att det är en enkel match också så jag kan få trycka dit ett mål. varit alltför nära nu dom senaste matcherna.

inbjudan till födelsedagsfest har skickats ut också och jag tror det kommer bli kanon! kan sluta i princip hur som helst men som tur är så har man ju isf polisen på inte alltför långt avstånd. så passa er! det kommer bli kanon kul iaf och jag hoppas att så många som möjligt kommer!

idag var jag på föreläsning av Sören Sanz som är chef för akutmottagningen på SÖS och har startat upp en hel del föreningar. Han pratade iaf om gatuvåldet och våldets konsekvenser. Även om man vet att våld för konsekvenser så kan man ALDRIG ens föreställa sig i vilken utsträckning dessa konsekvenser är. helt jävla sinnessjukt om jag får lov att uttrycka mig så. riktigt intressant var det iaf!




Jag tror de lugnar sig nu
Alla tvära kast
Det lilla hjärtat, det pulserar än

Jag har suttit här och lyssnat
till en sträng som brast
Nu har jag lust att ta ton igen

Jag ska ingenstans
jag bara bryter lite is
Det sägs att allting vänder
och det stämmer väl på sätt och vis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar