måndag 29 november 2010

let it snow

jag skulle vara en sån där butiksarbetare nu som får stå och lyssna på julmusik dagar i ända. jag hade aldrig tröttnat. aldrig. hade snarare höjt volymen. idag på jobbet fick alla varsin adventsljusstake att ha i fönstret. jag var den som blev lyckligast. utan tvekan. hittils är det bara min som är uppsatt och tänd också. sedan fick jag se en sneakpeak på utförsäljningen vi kommer ha på onsdag. det kommer bli grymt, tro mig!

helgen då ? ja den tillbringades hemma i norrland och jag ville aldrig åka därifrån. kalle ballade ju ur med kräksjukan men maria och jag såg till att det blev fest ändå. vi bjöd in oss själva hemma hos anna och kom sedan i perfekt tid till o'learys. löningshelg i övik är inte att skoja med kan jag lova. hade iaf en helt fantastisk kväll med underbara människor runtom oss. naturguider är inte att leka med, bara så ni vet!

lördagen bjöd på besök av moster med familj. det blev fika och paketöppning! senare på kvällen fick jag gomiddag som jag aldrig ville äta upp. bara för att jag inte ville att den skulle ta slut. jag har aldrig ätit något godare i hela mitt liv. resten av kvällen bjöd på spel och jag tog hem storsegern i allsång på skansen. på spåret var tydligen inte min grej. iaf inte i bokform.

sedan har mamma påpekat att det står för mkt om fest i min blogg. det kanske är det jag ska satsa på helt enkelt. andra skriver ju om mode, smink och annat skit. min karriär kanske ligger på fest helt enkelt. när jag dock påpekade att det knappt festas häften så mkt som det skrivs om så spelade det tydligen inte någon roll. det var så oerhört obehagligt att det skrivs så mkt om det tydligen. vilken otur. man kan ju faktiskt välja att helt enkelt inte läsa den också.

var ju även på en del lägenhetsvisningar nu när jag var hemma i övik och jag hittade en som jag blev totalt förälskad i på en gång. en fet takvåning med utsikt över hela öviksfjärden. sjukt vackert snedtak i både kök och sovrum. sen att den låg 600m ifrån mor och far var heller inte så dåligt, men dessvärre var ju hyran lite därefter också. vi hittade iaf en som låg 700m ifrån stan, med en mysig liten inglasad balkong, perfekt hyra och size på lägenheten. vi får se vad det blir av det hela!

snart bara 3v kvar till jul. det ni!



♫ But there's a place where I erase
the challenges I've been through.
Where I know every corner, every street-name,
all by heart. ♥ ♫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar