torsdag 25 november 2010

By your side

Imorse när jag vaknade ville jag bara försvinna. jag ville gömma mig under täcket och inte komma fram därifrån på ett väldigt långt tag. Det blev tyvärr bara en kvart sedan var jag verkligen tvungen att kliva upp. men det var inget jag ville. jag har fått ett nytt munsår. igen. det här börjar bli så jävla absurt så det finns inte. jag har inte ens hunnit bli av med mitt förra. och det jag hade innan mitt förra har precis försvunnit. inser ni ironin i det hela?! någon nånstans vill verkligen jävlas riktigt mycket med mig just nu. tack för det! känns som att jag går med ett plåster på läppen konstant, som en påklistrad idiot. nåväl, vad är väl en bal på slottet.

jag stör mig så förbannat mycket på er två just nu att jag bara vill skrika!!! jag tror att mitt munsår är dedikerat till er. vilken ära! varsågod.

idag är det äntligen torsdag iaf. det är ju nått positivt. jag längtar tills jag får krypa ner i min rätta säng. min säng hemma. träffa hugo & gustav. mor & far. titta på På Spåret. äta god mat. träffa moster med familj. andas norrland.

jag vet att många blir förbryllade ibland när jag säger att jag ska åka hem. men norrland är hemma. det kommer det alltid vara. kanske för att jag aldrig har sett sthlm som mitt hem, utan som något tillfälligt. jag säger aldrig att jag ska åka hem när jag åker ner till sthlm, då säger jag att jag ska tillbaka till sthlm. några har kanske redan uppmärksammat det.

imorgon är det fredag. visning av lägenheter och sedan fest hela dagen och natten lång. det är glädje. kalle är glädje. jag skrattar bara jag tittar på honom. kommer bli fantastiskt imorgon!



Carefull what you say
This time of year
Tends to weaken me
And have a little decency
And let me cry in peace
But there's a place where I
Erase the challenges I've been through
Where I know every corner,
Every street-name
all by heart

And so it is a part of my
courageous plan to leave
With a broken heart
Tucked away under my sleeve

I wanna go home for Christmas
Let me go home this year
I wanna go home for Christmas
Let me go home this year

Maria Mena - Home for christmas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar