tisdag 2 november 2010

just a dream

man måste ju på fullaste allvar må som en påse nötter när man snittar två munsår i månaden! och tidigare som högst, haft två stycken per år. jag får känslan av att stockholm helt enkelt inte gör mig gott längre. det är så mycket bekymmer här nere. jag saknar den milda norrländska luften och kylan som fredrik så vackert sa det.

något som jag dock har lärt mig här nere, är att inte bry sig så förbaskat om allting. låt allting ha sin gång. om någon vill vara sur, låt den personen vara sur. det är jag faktiskt riktigt stolt över att jag lärt mig också, för det är något som jag tidigare har lagt ner oerhört mycket energi på. om det är något, så får man allt ha lite karaktär att tala om det också, eller hur? nåväl.

just nu är det endast 53 dagar kvar till jul och jag längtar till första advent då det är dags för julpyntning av lägenheten! då är det också dags för ett besök på ikea och jul på ikea är inte att leka med. fantastiskt om jag får beskriva det själv. julmarknader, julbelysning i stan, julmusik, pepparkakor, nybakta lussekatter, varm och mysig glögg.... gud så jag längtar! och precis när jag skrev det här så glömde jag bort mitt munsår för några sekunder.

ikväll är det iaf bio med fröken molin och imorgon vankas det föreläsning på förmiddagen och träningsmatch på kvällen!





Det vankas höst och Du får ofelbart nåt underligt i Din blick
Det är så lätt att genomskåda Dina spel och Dina trick
Nu faller mörkret över stan, och Du går runt och sparkar löv;
som att vinka åt en blind och som att skrika åt en döv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar