tisdag 29 december 2009

natten då ladan brann.

det kändes som att jag irrade runt i halva sthlm igår. och jag skulle bara till midsommarkransen. jag hatar sthlm! vilken skitstad. man kan ju inte sätta upp en skylt, midsommarkransen höger. sen kommer man fram till en rondell och där var det slutskyltat. är rondellen midsommarkransen? tror inte det va. skit sthlm! tur mamma finns. min gps! så tillslut hittade jag fram. och det var lika mysigt som alltid. jag trivs där, hos dig, med dig.

just ja, jag har ju glömt att berätta. jag har inte sagt något tidigare eftersom jag vet att min mor läser min blogg och jag skulle göra det till en surprise. jag har ju gått och tatuerat mig. trot eller ej. men det är inget stort. bara något litet som verkligen representerar mig kan man säga. det är en text från min favoritlåt med Winnerbäck, Elegi. han sjunger såhär: "han ska pröva din styrka, han ska testa din moral". det har jag tatuerat in. symboliserar lite om all skit som jag har tagit mig igenom, om alla gånger som han har prövat min styrka och jag har kommit ut starkare. den låten har alltid betytt mkt för mig. den texten är så vacker. så jag ville verkligen ha det med mig, för alltid. som ett minne, av allting som jag har klarat av.

ikväll bär det iväg på nya äventyr. det blir spännande. destination: unknown! nej mamma du behöver inte veta allt. jag ska till ett land far far away! eller nja, kanske inte riktigt. det är ju fortfarande i sthlm. men det känns som ett land far far away. eller nått. jag hoppas det blir trevligt iaf. det blir spel och vin i vanlig ordning! på en tisdag?! då är det feeest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar