fredag 4 december 2009

so this is christmas

gud vad det är många som är negativa över julen. alla buttrar och muttrar över att det är mörkt, kallt, stressigt och helt enkelt för mkt. vad är ni för bittertanter egentligen?! julen är det mest underbara på hela året! hur kan man inte tycka att det är mysigt? och vadå stressigt? ni har en hel jävla månad på er att fixa allting, men ändå är allt så himla stressigt? jag fattar inte. jag har redan köpt alla mina julklappar, jag har redan pyntat och det jag har kvar är julskinkan och sedan slå in alla paket. går man ut två dagar innan jul och ska fixa allting, ja då förstår jag att det blir stressigt och jobbigt. men då är det ju ni själva som har orsakat det. jag älskar att handla julklappar. det är så mysigt! i lugn och ro gå och kika på stan och samtidigt få se all mysig julbelysning. och får er som inte har gått på kungsgatan ner mot stureplan, gör det!! grymmaste julbelysningen ever. tycker den är så mysig! tänk att bara vara hemma en söndagkväll, sätta på lite mysig julmusik, dricka varm glögg och äta pepparkakor, gå runt och pyssla lite i lägenheten och så... hur mysigt är inte det?! jag älskar allt med julen. och snart är det bara 2v kvar till jag får åka hem! jag längtar!

ikväll ska jag efter jobbet åka iväg till Mr G och kommer tillbaka imorgon. det blir mysigt! behöver få gömma mig i någons armar just nu. bara släppa all ilska och irritation för ett ögonblick. Sen har ÄNTLIGEN på spåret premiär ikväll. som jag har längtat! ska bli kul och se ifall Luuk får det till kanon eller kalkon! jag tror det kan bli riktigt bra faktiskt. och det blir tävling mellan mor och far som vanligt! det blir mysigt ikväll helt enkelt. sen i helgen har jag absolut inget planerat faktiskt. känns riktigt skönt! blir en sväng iväg till nått köpcentrum, kanske en sväng till gamla stans julmarknad också. sedan ska jag bara vara hemma och ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar