onsdag 2 december 2009

columbus

det är inte lätt att "börja ett nytt liv" när dom ställer fram en saffranslängd i köket och säger varsågod. jag älskar sånt. speciellt nu när det snart är jul, sånt hör till. men jag tog inget, hittils iaf. jag kommer nog dock ta en bit senare. som mellanmål tänkte jag. allt tänker jag inte avstå. jag älskar fan julen. och det är en gång om året. jag kör detta på halvfart, så gott jag bara kan till efter jul. då börjar detta stenhårt. så tänker jag. och det känns faktiskt bra.

storhandlingen gick bra iaf. fantastiskt bra faktiskt. jag åkte ut till arlanda, plockade upp en gratisbil och körde till eurostop och handlade. gjorde även sån där självscanning och packade allting på en gång. hur perfekt och smidigt som helst. fattar inte varför alla gör sånt istället för att stå i kö i hundra år.

och nu längtar jag bara hem. känns som att det är en evighet fram till jul fast det bara är 3v kvar. helt underbart på ett sätt men ändå så långt ifrån. vill äta julmat, julgodis, dricka glögg, äta pepparkakor och lussebullar! förresten... lussebullar, är det ett norrländskt ord? här nere verkar alla säga lussekatter. tycker det låter... för fint på nått sätt. lussebullar ska det va!

ikväll ska jag lägga mig tidigt. typ åtta. får se hur det går. det är ju greys anatomy ikväll också. det vill jag ju iofs se. men sömn behöver jag, det känns. nåväl, slut för idag tack för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar