onsdag 16 december 2009

bjällerklang

igår var det dags för vår efterlängtade julfest. jag måste ha dom roligaste kollegorna i världen. vilken kombination vi är. det hela började med en välkomstdrink på kontoret. eller var det två? eller kanske fyra? nåväl. vi fick även årets julklapp från företaget, eller rättare sagt årets TRE julklappar från företaget. finanskris? nu förstår jag inte! och då var det några tomtar som försökte öppna paketen ?!?!?! innan julafton?!?! jag strängt förbjöd det hela och sa att inga julklappar öppnas före julafton! men det var inte många öron som lyssnade tyvärr. så det var lika bra att titta bort. och nåde den som avslöjade vad paketen innehöll, den hade inte fått det roligt. men som tur var så sa ingen nånting. vänligt av dom! sedan bar det av till Divino, en super mysig restaurang på karlavägen eller karlagatan. ingen aning. det var iaf där vi skulle spendera kvällen. det bjöds på många spännande samtal som tex hur lång snittåldern på en räka är, om danmark som hänger upp sina barn i julgranen, hur igelkottar parar sig, med mera med mera. det var minst sagt intressant! vi blev iaf serverade en underbar femrätters middag med tillhörande vinpaket och det satt riktigt fint kan jag lova. pilgrimsmusslor; check! anklever; check! tack allihopa för en grym kväll tillsammans!

sedan kan jag bara meddela herrskapet att jag har börjat sova igen. det är som en befrielse! det är så himla skönt så ni kan inte ana det. det känns som att jag har börjat släppa på saker och ting. accepterat att det är som det är, jag har gjort mina val och gått vidare. och det börjar kännas himla bra faktiskt. kul med jul säger jag!

idag ska jag träffa marcus sen bär det iväg på äventyr. och vad dom äventyren är kan jag tyvärr inte avslöja, men det kanske kommer en uppdatering senare!

puss och kram, ses på stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar