tisdag 15 december 2009

den vackraste stunden i livet

igår fick jag uppleva det bästa någonsin. den till och med slog konserten i kapstaden med 3 doors down, där det var stjärnklarhimmel, 8000 personer som lös med tändare och zebror i bakrunden. det här slog det. det här var säkert inte ens hans bästa konsert, det kanske inte ens var någon av hans bra konserter. men för mig var det den bästa. dom känslor han förmedlar med sin musik, dom känslor han frambringar hos mig med hans musik... kan jag inte med ord förklara. jag önskar att alla fick uppleva hans musik. och jag önskar att alla kunde förstå det vackra med hans musik. jag fick höra min två absoluta favoriter med winnerbäck. efter att han spelat elegi kände jag att jag kunde dö lycklig. jag var så nöjd, så lugn, så lycklig på något sätt. det var så fint. den låten betyder mkt för mig. på många olika sätt. den har gett mig så mkt styrka. många tycker säkert det är konstigt, hur en låt kan göra det. men texten i den sången är så perfekt. det är ren perfektion. det har varit så jag, i så många olika situationer. och strax efter den kommer söndermarken. en låt som kanske inte betyder lika mkt för mig som elegi. en låt där texten egentligen inte har någon betydelse. men det är något med den som gör den speciell. det finns många känslor och minnen till den låten också. och för att inte tala om elden. vilken låt. vilken stämning det blev. den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp. det säger väl allt, eller hur? jag är glad att jag fick dela detta med Ida. jag hade inte velat gå med någon annan faktiskt. det var hon som introducerade denna underbara artist i mitt liv. hon förstår honom, och hon förstår mig. det kunde som sagt inte ha blivit en bättre kväll! tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar