måndag 28 december 2009

julen 2lax9

då var årets jul över för denna gång. måste faktiskt säga att det har varit den bästa på väldigt länge. och att jag än en gång fick fira jul med mormor och morfar. denna gång, en glad mormor och en glad morfar. vilket gjorde det hela oerhört bra.

kvällen innan julafton är dock nästan alltid den bästa. det är så mysigt. det är så speciellt på något vis. traditioner är till för att hållas. men nästa år hoppas jag VERKLIGEN att du kan köpa en riktig plastgran mamma. det kanske finns en anledning varför folk ger bort tallar till oss. det är ingen annan som vill ha dom!! jag och pappa pyntade till den riktigt bra iaf! den natten sov jag så underbart gott med gustaf vid min sida. den kissen är värd guld!

julaftonen började med att själv åka runt och tomta. eftersom pappa har så svårt att läsa behöver han någon bredvid sig som fixar den biten! det gick utmärkt kan jag lova. nästa karriär kanske? sedan bar det iväg till moster siv precis som vanligt och hennes underbara julbord. det är så mysigt just då. när alla sitter samlade. jag gillar det! sedan var det dags för paketutdelning och avundsjukan var i högsta hugg när jag såg min kusin daniel få en sodastreamer och inte jag. men man skall inte ta ut något i förskott eftersom min kära mor hade köpt en till mig också. så jag kunde sitta där nöjd. fick även lite presentkort på olika butiker, biobiljetter, lite prydnader till lägenheten, bakformar, en oerhört vacker filt ifrån Åsa, på spåret spelet med dvd, och förmodligen årets bästa julklapp; en ring utav mamma som gått i arv från hennes mormor. en klapp från Jenny till Jenny. den var riktigt vacker. tack mor! julklapparna från jobbet då? jodå, det var dvdfilmen om Coco Chanel, en bok om alla olika parfymer som jag ska plugga in och en oerhört vacker ljusstake från deisgn of sthlm. man tackar man tackar!

juldagen blev för första gången på 23år ingen utekväll. den blev hemma i soffan framför på spåret två gånger. först till tv programmet och sedan till spelet. det blev en vinst, en oavgjord och en förlust. rätt okej ändå. man kan sammanfatta det som att Maputo och Brisbane var mina områden. JAG HATAR SVERIGE!!! jag vet ju för fan inte ens vad det finns för städer här. känns som att det kanske är det jag borde plugga på.

på annandagen var det full fart. hela familjen addams samlades hemma hos oss för en spel och tävlingsafton med god middag emellan. det började med en frågesport ifrån mor där förmodligen sveriges sämsta gåtor hade samlats. men det blev en vinst för tjejerna iaf! det är väl klart man vet hur gammal en struts blir! visste inte ni det? sedan blev det en frågesport av mig. betongsvenska. man kan säga att dom inte hade många rätt. men många skratt blev det iaf!
ett exempel:
Aina: mormors granne
(mormors granne heter faktiskt Aina)
efter det var det dags för klappleken. och det ska ni veta, är en upplevelse i sig när familjen addams är igång. det var länge sedan jag skrattade så mycket! men det gäller att vara listig! familjen person höll ihop och vi fick det vi ville ha! kvällen avslutades med lite Trivial Pursuite och då vann såklart tjejerna. eller ja, mor och jag vann. carina och siv slog mest tärningen. men då är det som vanligt!

nu är man tillbaks i skit sthlm och jobb i vanlig ordning. kan säga att jag inte var vidare motiverad imorse för att åka iväg. snarare noll motiverad att åka iväg. men det är bara att ta sig i kragen och pallra sig iväg. på onsdag får jag åka hem igen. då blir det nyårsfirande med gänget och fler tävlingar. det ser jag framemot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar