lördag 8 augusti 2009

tyra banks.

sitter just nu och tittar på the tyra banks show, där det handlar om barn som är med i skönhetstävlingar och deras föräldrar som "stöttar" dem till det hela.

just nu sitter hon och pratar med en pappa som är med i tävlingar med sin 2 (!) åriga dotter. han berättar för tyra att vinna är inte allt utan det är upplevelsen runt omkring som gör det roligt osv osv osv. strax därefter får man se ett inslag där hans dotter är med i en tävling och kommer tvåa. hans kommentar är: -åh gode gud. hon vann INGENTING!!.
sedan är det en kort intervju med honom där han då berättar att nu måste han förklara allt för sin dotter att det inte var hennes dag idag och att hon inte vann nånting och att det var himla trist att hon just inte vann nånting.

seriöst?! vad är det för en jäkla förälder?! mina föräldrar har då aldrig någonsin under alla år jag spelat både fotboll och innebandy kommit till mig och sagt, gud vad trist att du bara kom tvåa. gud vad synd att du inte vann nånting. nej hörreni! dom har kommit till mig och talat om hur duktig jag har varit som tog en andra plats! hur duktig jag hade varit som vunnit alla andra matcher och tagit mig så lång! SÅ ska föräldrar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar