onsdag 12 augusti 2009

en sthlmare

imorse blev jag så irriterad så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. till största del var det mitt morgonhumör som spökade iofs, men ändå.
jag tar alltid bussen från st eriksplan till torsplan på morgonen. och då inte för att jag är lat, utan för att jag är så in i helvette trött på morgonen. imorse tog jag 3an mot karolinska, vilket betyder att det är en stor buss, och denna morgon var denna stora buss rätt tom på folk. det fanns alltså oerhört många platser över. jag och 4st kliver på. jag sätter mig då vid ett säte med två platser, så jag kan sitta snett, eftersom jag är så jäkla lång och mina giraffben inte får plats. och helt plötsligt kommer det en tant jävel och sätter sig bredvid mig. när det finns hur många platser över som helst, dessutom med mkt mer utrymme. jag har absolut ingenting emot att folk sätter sig bredvid mig, det är inte det. men jag blev så jäkla irriterad när det fanns så sjukt många platser och hon måste ta den bredvid mig. så jag får i princip stå på sätet eftersom mina ben inte får plats. det borde vara olagligt att göra såhär mot mig på morgonen. mitt humör klarar inte av sånt. sen när ja skulle kliva av blev hon irriterad för att hon var tvungen att kliva bort så ja kunde komma ut. jävla mongo tant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar