fredag 21 augusti 2009

jag är en astronaut!

dom flesta av er vet att jag är en stor piller majja. jag älskar att pillra. speciellt fingra på saker tills dom går sönder. detta är något som gör min pappa extremt irriterad. alla våra tv doser hemma är tejpade. det är en stor passion för mig att sitta och pillra upp och sedan stänga igen luckan på dosan där batterierna sitter. och tillslut går den sönder så man måste tejpa. jag ara älskar't! och för att inte tala om pennor! ni vet den där grejen som sitter på en penna som gör att man till exempel kan sätta fast den i skjortan eller något? sådana har vi inte på våra pennor hemma. varken i mitt hem, i norrland eller på mitt kontor. på ett mystiskt sätt försvinner dom bara från pennan. eller mystiskt och mystiskt, det är ju jag som pillrar bort dom. jag pillrar verkligen på allt. jag bara älskar det.

men igår hände något fantastiskt. jag fick en alldeles underbar leksak av eva.
eva är vår receptionist här på kontoret, och posten hade gett henne något som hon igår visade upp och inte riktigt förstod vad hon skulle ha den till. men jag förstod på en gång. jag tog den genast i mina händer och överöste den med kärlek. jag förstod direkt dess syfte och mening. den är till för att pillras på. den är så underbar så ni kan aldrig ana! jag släpper den aldrig ifrån mig! eller jo på lunchen iofs, men sedan tar jag den i mina händer igen. jag kan dessvärre inte riktigt förklara vad det är för något. tror inte ni förstår. men jag kan försöka.
jag kan börja med att säga att det inte är en rubikskub. men om ni tänker er en stor kub, som sedan består av 8st likadana stora små kuber, som tillsammans är ihop byggda till en stor kub. som man sedan kan vända så att det blir ett mänster åt ena hållet och ett annat åt det andra. ungefär så. saksamma om ni inte fattar, jag älskar den iaf. min lilla kub <3

1 kommentar: