måndag 24 augusti 2009

snedskuren

nånting är väldigt fel, fast samtidigt väldigt rätt.
ja, låt mig förklara. jag har genom mina snart 23 år aldrig riktigt varit någon frukostätare. jag vet inte hur många gånger just pappa har tjatat på mig att jag måste äta frukost. men jag har aldrig riktigt ätit det ändå. på senare år har det iaf utvecklats till några rostade frallor, men det är nog max det. när jag varit bakis har det bestått av 3st hårdbrö mackor utan smör. men dom senaste månaderna på jobbet har detta utvecklats till något jätte stort. det har som blivit en grej att äta frukost på jobbet. i början bestod det av 3st mackor med ost och saft till. sedan blev detta 3st hårdbrö mackor med ost på och juice till. nu sitter jag här med yoghurt, müsli, 2 st hårdbrö mackor med ost och juice till. vad har hänt ?! när hände detta ? jag kan inte annat n gratulera mig själv typ. det känns fantastiskt måste jag erkänna.

och för att inte tala om lunchen. lunchen har varit mitt favoritmål på dagen sedan länge tillbaka. jag vet inte varför. men jag har ätit så oerhört mkt till lunch. kan ju dock ha att göra med att aj tidigare inte ätit någon frukost, därav varit så kräk hungrig när det kommit till lunch att jag bara ätit allt som fanns i min väg typ. men iaf, när jag började på detta nya jobb insåg jag att lunch alternativen inte var s många, om man skulle handla lunch. det gick på minst 90kr varje gång. jag insåg bara efter några gånger att jag inte hade råd med detta, så jag började med lunch låda. denna lunch låda bestod mestadels, i princip enbart av potatis och kött, makaroner och köttfärssås eller kyckling och ris. för alla er som kanske inte riktigt vet vad jag jobbar med, så är det ju alltså kosmetik branschen. och i denna bransch, så är folket lite "fina i kanten" av sig. vilket betyder att jag skämdes ögona ur mig tillslut när jag satt där med mina makaroner och min köttfärssås. när dom lastade fram såna där goda sallader man köper ute, quinoa (eller hur det nu stavas), fisk och kyckling, avocado i mängder osv osv osv. alltså bara nyttig mat. jag bestämde mig för att detta inte kan fortgå. jag kan inte gömma min lunch resten av mitt liv. och som den dåliga kock jag är, så plagierade jag alla andras rätter och satte ihop några egna. jag vet egentligen inte vad plagierade betyder, men det känns som att det passade in, eller hur? nåväl, så nu jävlar har jag grymma luncher ska ni veta. jag är faktiskt lite stolt över mig själv. det består mestadels av sallad och kött. ibland kyckling och ibland fisk. men inge potatis, makaroner eller ris till. det är väl bra, eller hur? jag har till och med tagit bort den där colan jag alltid brukade ha till lunch, och ersatt den med ramlösa. jag känner mig så stolt!! faktiskt. för det är faktiskt ett rätt stort steg för mig. bara så ni vet.

nej usch. nu har jag pladdrat färdigt. för ett tag iaf.

eller kanske, jag måste bara nämna detta.
jag hade världens grymmaste kväll i fredags iaf. jag träffade mitt lilla pyr. min lilla sofie. hon är underbar!! vilken grym tjej hon är. och vi hade så jävla roligt tillsammans!
visste ni förresten att dubliners har flyttat? det visste inte vi iaf. tur at thomas visste det. annars hade vi nog aldrig kommit fram.

Pusss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar